Зимовий бензин: що буде, якщо заправитися в морози «літнім» паливом

Фото: driver

Фото: driver

З настанням холодів потрібно не тільки перевзуватися в зимове, а й стежити, який бензин ллють у бак вашого автомобіля.

Основна різниця між «літом» і «не літом» — у величині випаровування або, висловлюючися циркулярною мовою, в тиску насичених парів бензину (ТНП). У перекладі на зрозумілу мову йдеться про тиск, що створюється парами палива над його поверхнею в закритій посудині. Ви стикаєтеся з цим явищем кожного разу, коли відкриваєте каністру або відкручуєте пробки бензобака і з'являється характерний шиплячий звук. Величина ТНП регулюється циркуляром «ДОСТ 7687:-2015»: 45-80 кПа для «літа» і 60-100кПа для «не літа». Начебто різниця невелика, але саме вона пояснює утруднений пуск у холод автомобіля, заправленого не за сезоном. «Літній» бензин за мінусової температури випаровується помітно слабше і системі запалювання важче запалити паливну суміш. «Зимовий» же сорт влітку випаровується надто швидко, провокуючи утворення парових пробок у паливних магістралях.

Як не натрапити на «літній» бензин? Якщо кількома словами — не заправляйте де не треба. Якщо ви клiєнт брендових АЗК, турбуватися не про що. Мережі самі зацікавлені в тому, щоб отоварити вас відповідно до пори року. Найнедовірливіші клієнти можуть самостійно перевірити індекс ТНП — на дошці в «куточку покупця» зобов'язані бути копії паспортів якості для кожної партії. А ось заправка на noname-колонках і з «бочки» на кшталт «російської рулетки». Там вас можуть отоварити не те, що «не за сезоном», а й не зовсім бензином.

Telegram Logo

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини