Найекономніші автомобілі українського ринку. Фото: Opel
Перманентне зростання цін на бензин і дизпаливо призвело до зростання інтересу на найекономічніші автомобілі. The Page вирахував найбільш ощадливі мікролітражки, які офіційно поставляються на український ринок.
Коли держава береться регулювати ціни, вони остаточно йдуть у відрив. Останні три місяці ціни на стелах мережевих АЗС зростають швидше, ніж ми встигаємо посивіти. Тому під час вибору нового автомобіля критерій економічності знову стає таким самим критичним, як і власне ціна. The Page вирахувало найекономічніші автомобілі, які офіційно постачаються на український ринок. Очікувано, що це стали міські мікролітражки А- та В-класів. Усі вони з 3-циліндровими моторчиками (1000 — 1200 куб. см) та 5-швидкісними «механіками». Несподіванка в тому, що всі двигуни бензинові, хоча дизелі значно економніші. На жаль, екологічні норми Євро-6 стали чорною міткою для двигунів на важкому паливі. Гібридів в огляді немає з тієї самої причини – синергетичні установки настільки підвищують вартість автомобіля, що про жодну економію на паливі не йдеться.
Opel Corsa. Фото: Opel
Opel Corsa
Модифікація: Direct Injection 1.2 75
Модельний рік: 2019
Міський цикл: 4,8 л/100 км
Заміський цикл: 3,6 л/100 км
Комбінований цикл: 4,6 л/100 км
Ціна: 411 тис. грн – 638 тис. грн
Дбайливіше за всіх до вашого бензину буде ставитися найменший з «опелів». Це вже шосте покоління сітікару, що випускається аж з 1982 року та встиг розійтися світом кількістю 18,8 млн екземплярів. І перше, розроблене не самостійно – у 2017 році німецький бренд став частиною PSA Group, одразу переїхавши на його модульні платформи та агрегатну базу. Зрештою Corsa посідає перше місце в рейтингу економічності, причому з помітним відривом. І цілком справедливо — це єдина модель, яка змогла «виїхати» з п'яти літрів. Так, для сучасних міських мікролітражок комбінована витрата в 5 л/100 км – вочевидь норма. Але Corsa змогла досягти такого результату в мегаполісному циклі з його рваним ритмом і перманентним трафіком.
У стартовій комплектації Edition офранцужена німкеня оцінюється в 411 тис. грн. Усі інші «корси», попри такий самий двигун Direct Injection 1.2 (відрізняються лише потужні налаштування – 75/100/120 к. с.), комплектуються винятково 8-ступінчатими «автоматами». І коштують значно дорожче.
Skoda Fabia. Фото: Сергій Суховський
Skoda Fabia
Модифікація: 1,0 TSI MQ200-5F
Модельний рік: 2021
Міський цикл: 5,1 л/100 км
Заміський цикл: 3,8 л/100 км
Комбінований цикл: 4,3 л/100 км
Ціна: відсутня
Винятковість результатів «корси» підтверджують апетити найближчих переслідувачів. Крім рекордних тягово-потужних характеристик (95 к. с. та 160 Нм) у Fabia ще й найкращий показник економічності в комбінованому циклі – 4,3 л проти 4,6 л. Але в мегаполісній їзді, для якої й купують такі субкомпакти, результат гірший: 5,1 л проти 4,8 л.
У нашому тесті це найсвіжіший автомобіль — четверте покоління «фабії» з'явилося буквально в травні. Три попередні генерації (за попередні 22 роки було продано 1,6 млн), незмінно опинялися серед найкращих в А-класі за співвідношенням «ціна/якість». Нині із цінами все дуже невизначено. Незважаючи на те, що «фабії» попередніх поколінь збиралися в закарпатському Соломоновому, новинка поки що буде вироблятися тільки в Чехії. Зокрема й для нашого ринку.
Kia Picanto. Фото: Kia
Kia Picanto
Модифікація: Classic 1.0 MPi MT
Модельний рік: 2020
Міський цикл: 5,6 л/100 км
Заміський цикл: 3,7 л/100 км
Комбінований цикл: 4,4 л/100 км
Ціна: 368,2 тис. грн — 464,7 тис. грн
Picanto дебютував на ринку 2004 року і спочатку був лише бейдж-маркетинговою версією Hyundai Getz. Але сьогодні вони – непримиренні конкуренти на всіх п'яти континентах. Цьогорічна, фейсліфтінгова версія Picanto з'явилася минулої весни і у своїй стартовій комплектації Active оцінюється в 368,2 тис. грн. За ці гроші корейський суперміні комплектується рядною 998-кубовою «трійкою» сімейства Kappa MPi, яка видає 67 к. с. та 96,2 Нм.
Hyundai i10 Фото: Hyundai
Hyundai i10
Модифікація: 1.0 MPi 5MT
Модельний рік: 2019
Міський цикл: 5,6 л/100 км
Заміський цикл: 3,7 л/100 км
Комбінований цикл: 4,7 л/100 км
Ціна: 368,2 тис. грн – 461,9 тис. грн
Спочатку i10 задумувалася як мікролітражка для переповнених мегаполісів Індії та інших країн. Але після помітного успіху на азіатському ринку сітікар максимально «європеїзували», масштабувавши розміри плюс переосмисливши ергономіку та оснащення. У нинішній, вже третій генерації, найекономніша версія i10 комплектується 1-літровим моторчиком Lambda III (67 к. с., 96 Нм) і 5-ступінчатою «механікою».
Сitroen C3. Фото: Сергій Суховський
Сitroen C3
Модифікація: PureTech 83
Модельний рік: 2020
Міський цикл: 5,7 л/100 км
Заміський цикл: 4,1 л/100 км
Комбінований цикл: 4,7 л/100 км
Ціна: 399 тис. грн — 538,6 тис. грн
Перший С3 з'явився 20 років тому й нічим не скидався на нинішній дизайнерський маніфест. Це був нудний за мірками бренду субкомпакт із невиразною зовнішністю та тісним салоном. Сьогодні ж С3 — один із найпростіших і найкомфортніших (у нашому рейтингу — так точно) хетчбеків В-класу з високопродуктивними моторами, розробленими PSA спільно з BMW.
Нинішня версія – результат рестайлінгу хетчбека третього покоління. Який, крім нетривіальної зовнішності, отримав жорстку розбивку за трьома комплектаціями. Кожна з них оснащується доступним лише для неї сімейством двигунів. У нашому випадку це 1,2-літровий атмосферник PureTech, що видає «на гора» 82 к. с. та 118 Нм.