Facebook Pixel

Кондиціонер та салонний фільтр: готуємо автомобіль до літа

Автор
Фото Bosch

Фото Bosch

Кондиціонер та салонний фільтр – компоненти автомобіля, яким завжди бракує уваги. Воно й не дивно: зазвичай виробник не встановлює чітких термінів обслуговування першого та заміни другого, а як немає суворої інструкції що і коли – багато хто з автовласників просто забуває про те, що ніщо в цьому світі не вічно. Що маємо в результаті?

Приходить літо, ви нарешті наважились натиснути кнопку кондиціонера чи клімат-контролю – і нічого не відбувається. Але зрештою, це ще не гіршій варіант. Тому що плюс 60 в салоні ви помітите одразу, а з забитим салонним фільтром можете їздити ще довго і довго, а це не менш небезпечно. Теплового удару, може, й не станеться, але дихати буде важко, а бактерії та грибки, що дуже люблять жити в салонних фільтрах, рано чи пізно зроблять свою справу.

В наших умовах актуальною буде заміна фільтра салону і через 8-10 тис км. Фото Bosch

В наших умовах актуальною буде заміна фільтра салону і через 8-10 тис км. Фото Bosch

Що каже автовиробник

Але якщо виробник рекомендує «по необхідності» — то це коли? По-перше, регламент обслуговування салонного фільтра таки є – автовиробники рекомендують міняти його принаймні раз на 15 тис км пробігу або один раз на рік. Проте тут теж є нюанс: це загальні рекомендації, які не враховують умов експлуатації. На жаль, навіть в українських містах повітря набагато брудніше, ніж в чистеньких європейських містечках. Це чудово знають всі, хто гостював у Європі більше тижня – в нас машину мити доводиться набагато частіше: наче тільки виїхав з мийки – а на кузові вже якийсь пил та бруд. Звісно, все це з повітрям намагається пробратися і до салону авто, де на захисті стоїть фільтр-одинак. А якщо автомобіль експлуатується не тільки в місті – це значно погіршує ситуацію. Тому для нас актуальною буде заміна і через 8-10 тис км, це було б взагалі ідеально.

Коли міняти салонний фільтр

Коли краще замінити салонний фільтр? Звісно, якщо ви давно цього не робили, то краще – негайно. Певно, в такому випадку ви вже помітили ознаки його занепаду. Вентиляція салону значно погіршується, з’являється неприємний запах в салоні, вікна частіше запотівають, найгірший варіант – ознаки алергії у водія чи пасажирів, відчуття втоми, навіть запаморочення. Але навіть якщо наразі таких симптомів немає – все одно варто це зробити зараз.

Під час експлуатації авто на салонному фільтрі накопичується бруд, тополиний пух, рештки комах. Якщо взимку зазвичай процес народження нової цивілізації на фільтрі нейтралізується нічними морозами, то навесні, та ще у вологу погоду, тут починає вирувати життя. Віруси, бактерії, грибок – повний комплект. Тому краще всього то все викинути і встановити новий якісний фільтр, який вже добре прослужить до наступної весни.

Сучасні фільтри можуть забезпечити додатковий захист. Фото Bosch

Сучасні фільтри можуть забезпечити додатковий захист. Фото Bosch

Фільтр та кондиціонер: одна система

Також варто зазначити, що все повітря, що поступає у салон, проходить через салонний фільтр – не важливо, це повітря ззовні, чи з системи кондиціонування. Отже, якщо фільтр забитий – кондиціонеру (чи кліматичній установці, не важливо) працювати важко, це додаткове навантаження на всі його вузли – а відповідно ризик для функціонування. Дуже гарна практика – періодично включати кондиціонер на певний період і взимку – інколи, просто щоб прогнати його «в роботі», а також перевірити і цілісність всіх його систем. Тоді навесні буде досить тільки перевірити рівень холодоагенту, за потреби очистити радіатор кондиціонеру та – замінити салонний фільтр.

Не тільки пил

Але замінити – на що? Раніше питання стояло так: звичайний чи з активним вугіллям. Зараз це вже не актуально. Як мінімум – з вугіллям. Стандартний фільтр (або якщо завгодно, звичайний, гармошкою світлого кольору) затримує пилок рослин та пил частками 10 мкм. Це вже дуже добре, але якщо у короку ви змушені перемикатись на внутрішню циркуляцію повітря – значить, у вас стоїть стандартний фільтр. Зрозуміло, така рециркуляція нічого не дає – повітря (якого взагалі-то не дуже багато) просто ганяється по салону і дихати цим довго не можна. А от фільтр з активним вугіллям дуже непогано справляється ще й зі смогом та випускними газами, дихати якими зовсім не корисно.

FILTER+pro від Bosch складається з трьох шарів – антибактеріального, шару активованого вугілля та ультратонкої мікрофібри. Фото Bosch

FILTER+pro від Bosch складається з трьох шарів – антибактеріального, шару активованого вугілля та ультратонкої мікрофібри. Фото Bosch

Але сучасні фільтри можуть забезпечити ще й додатковий захист. Як дуже гарний приклад – фільтр FILTER+pro від Bosch. Такий фільтр складається вже з трьох шарів – антибактеріального, шару активованого вугілля та ультратонкої мікрофібри. Перший рубіж захищає пасажирів авто від вірусів, бактерій та запобігає утворенню грибка – чого стандартний фільтр забезпечити не може. Другий шар – перепона для пилу та шкідливих газів, і нарешті третій шар зупиняє наддрібний пил з частинками 2,5 мкм (90% такого пилу залишається на фільтрі). Такого захисту стандартний фільтр вам, на жаль, не забезпечить.

Cучасний фільтр не просто вбереже вас від алергенів, неприємних запахів, потрапляння в салон шкідливих бактерій, газів, а ще й прослужить довше. Фото Bosch

Cучасний фільтр не просто вбереже вас від алергенів, неприємних запахів, потрапляння в салон шкідливих бактерій, газів, а ще й прослужить довше. Фото Bosch

У Bosch ця серія пропонується для дуже багатьох марок, ну принаймні всі ходові моделі авто номенклатурою закриті, ще й в комплекті для більшості з них є інструкція для встановлення. Все ж таки більшість виробників розміщують цей фільтр так, щоб до нього можна було легко добратися самостійно і замінити навіть без інструменту. Такий сучасний фільтр не просто вбереже вас від алергенів, неприємних запахів, потрапляння в салон шкідливих бактерій, газів, а ще й прослужить довше – тепер про фільтр можна буде дійсно забути. До наступного літа.

Подякувати 🎉