«Формула-1»: пілот самостійно залишив болід, що вибухнув і який розірвало навпіл

Фото: Formule1.nl

Гонщик вижив у найжахливішій аварії в історії чемпіонату світу Ф-1

У неділю на гран-прі в Бахрейні пілот команди Haas Ромен Грожан відсвяткував свій другий день народження. На стартовому колі перегонів він не поділив дорогу з іншим аутсайдером, росіянином Данилом Квятом, який так само проводить свій останній сезон у Ф-1.

Після зіткнення болід француза врiзався в огорожу під прямим кутом із такою силою, що пробив її. У момент вильоту його швидкість перевищувала 250 км/год. Від удару автомобіль буквально розірвало навпіл і спалахнули 100 літрів високооктанового палива.

Фото: Motorsport Images

Усе сталося настільки швидко, що не можна з упевненістю сказати, що сталося раніше — вибух чи розрив: у момент аварії Грожан саме переключився на сьому передачу, і швидкість була близькою до максимальної. Попри жахливі перевантаження, усі системи безпеки автомобіля спрацювали, і через 20 секунд охоплений полум'ям пілот самостійно вибрався з кокпіта.

«Нам нічого не потрібно для додаткового захисту. Я проти системи Halo, щитів або чогось ще — це не «Формула-1», — так 21 липня 2017 року француз прокоментував нововведення, що з'явилися після смертельної аварії його колеги Жюля Б'янкі. — Коли я тестував Halo вперше, я ненавидів його. Мене нудило».

Пікантність ситуації полягає в тому, що саме Грожан, бувши одним із найаварійніших пілотів, голосніше за всіх лаяв нововведення, спрямовані на підвищення рівня безпеки як гонщиків, так і автодромів. Зокрема, різкій критиці він піддав систему Halo, що захищає голову пілота, попри те, що 2017 року француз став главою GPDA — Асоціації гонщиків «Формули-1», своєрідної профспілки гонщиків.

«Без сумніву, сьогодні Halo врятувала Роману життя», — бос команди Haas Гюнтер Штайнер був категоричним.

Але ситуація з безпекою є далекою від ідеальної. Поки незрозуміло, чому вибухнуло паливо, адже сучасні баки сконструйовані в такий спосіб, щоб перешкоджати найменшому витоку. І до сьогодні подібних інцидентів не було. Схибили й маршали, які вочевидь не готові до подібних спалахів — один із них навіть не зміг активувати вогнегасник.

Ще більше питань викликає конструкція відбійників. «Машина не має пробивати захисний бар'єр, — прокоментував аварію Себастьян Феттель, чотириразовий чемпіон світу, який так само обіймає керівну посаду в GPDA. — Його завдання — погасити удар і не дати їй проникнути за огорожу. Я не знаю, чому сьогодні машина його пробила, не знаю, чому вона одразу загорілася. Схоже, причина саме в бар'єрі».

Фото: Formule1.nl


Фото: Motorsport Images


Читати на The Page