Топ-5 новинок скутерного сезону-2021

Топ-5 новинок скутерного сезону-2021. Оновлений круїзер BMW C 400 GT. Фото: BMW

Ціни, фото і характеристики головних скутерних новинок 2021 року від The Page

  • Honda PCX 125
  • Yamaha TMAX Tech MAX
  • Sym Maxsym 400i
  • BMW C400 X и C400 GT

У наших краях у глобального потепління є щонайменше один плюс — збільшення тривалості мотосезону. За часів СРСР він починався в кращому разі в квітні і закінчувався з настанням перших жовтневих заморозків. Тепер же можна їздити всі 10 місяців у році.

Правда, цьогоріч і сезон далеко не в усіх почався вчасно — свої корективи внесла пандемія коронавируса. І ті, хто звик продавати «старі колеса» наприкінці року, щоб у наступному пересісти на більш кубатурну техніку, сильно ризикував (і ризикує) перетворитися в пішохода.

Аналогічна ситуація і з новинками 2021 року — через локдаун скасовувалися виставки і раз у раз переносилися дати презентацій, а перманентні зупинки складальних заводів і закриття кордонів відбилися на логістиці поставок. Тому щодо дебютантів правильніше говорити про «новинку сезону 2020/2021».

Оновлена Honda PCX 125. Фото: Honda

Honda PCX 125

Беззмінний лідер мотопрому презентував актуальне покоління Honda PCX чотири роки тому, проте напередодні сезону-2021 воно отримало кілька помітних оновлень. Причому на всіх фронтах — поліпшення торкнулися і рами, і двигунів, і дизайну, і електронних асистансів.

За тієї ж схеми підвісок силова структура стала архітектурно «простішою» і легшою на 0,7 кг, зберігши колишній баланс жорсткості. Двигуни оснастили новими 4-клапанними головками серії eSP + замість 2-клапанних eSP плюс гідравлічними натяжителями ланцюга ГРМ для зниження тертя та вібрації. Крім того, мотористи збільшили розмір впуску і корпусу дросельної заслонки і оновили внутрішню структуру випускного тракту, інтегрувавши в нього каталізатор нового покоління.

У гонитві за більшою екологічністю японці в буквальному сенсі підкували блоху, примудрившись побудувати гібрид на базі крихти Honda PCX 125. Для внутрішнього ринку місцеві лівші зістикували 124-кубовий бензиновий моторчик із мініатюрним асинхронним електродвигуном змінного струму на 0,36кВт і зовсім уже крихітним літій-іонним акумулятором, отримавши на виході цілком серйозний бонус у 1,9 к. с. і 3,2 Нм.

Віддача самої «восьмушки» збільшилася з 12 до 12,5 к. с. при тому ж (12 Нм) обертального моменту. Але тепер пікова тяга доступна помітно раніше — вже на 5000 об/хв замість колишніх 6500 об/хв. До одноканальної антиблокувальної системи гальм на передньому колесі PCX отримав систему трекшн-контролю.

Завдяки подовженій платформі і новій, більш гранованій і гострохарактерній пластиці облицювань PCX змужнів, став більше схожим на малокубатурні спортбайки, ніж на підліткові «табуретки».

В Україні прайс-лист на Honda PCX125 починається з позначки $4,2 тис.

Оновлёна Yamaha TMAX Tech MAX. Фото: Yamaha

Yamaha TMAX Tech MAX

Свого часу нетривіальна конструкція, «доросла» зовнішність, ходові якості та туристичний потенціал повноцінного мотоцикла зробили Yamaha TMAX успішним дорожньо-спортивним скутером. А нинішні поновлення — одночасно потужнішим, економічнішим і, звичайно ж, екологічнішим.

Завдяки апгрейду керуючої електроніки та збільшеному діаметру циліндрів рядна 562-кубова «двійка» тепер має в своєму розпорядженні кілька режимів роботи D-Mode і видає на-гора 48 к. с. і 55,7 Нм, плюс відповідає стандартам вихлопів Євро-5. Під більш продуктивний двигун перекалібровані і шасі (пружини вилки і моноамортизатор стали жорсткішими, а сама підвіска — енергоємною), і трансмісія, що поєднує в собі клиноременний варіатор і багатодискове зчеплення.

Насамперед завдяки унікальній трансмісії (варіатор + багатодискове зчеплення), яка подарувала рідкісну для скутерів «прозору» чуйність, Yamaha TMAX і став культовим буквально в перший же рік випуску. За останні 20 років тільки в Євросоюзі дилери реалізували 275 тис. скутерів цієї моделі.

Крім роботи над «залізом», японці врахували естетичні та ергономічні побажання клієнтів, переглянувши загальну пластику панелей, дизайн оптики і посадку водія та пасажира. Стилісти ще в 2001 році зуміли максимально наблизити вигляд скутера до зовнішності супербайка Yamaha YZF-R1.

Тепер вони підняли планку ще вище, оформивши і саму корму, і пасажирське сидіння, і світлодіодний стоп-сигнал, як у флагманського «літра». Плюс інтегрували в боковини переднього обтічника LED-покажчики поворотів, які раніше тулилися в корпусах дзеркал. В Україні прайс-лист на Yamaha TMAX Tech MAX починається з позначки 437,3 тис. грн.

Sym Maxsym 400i

Один із ветеранів українського ринку в квітні серйозно оновив свій «середній калібр», призначений для поїздок із комфортом на далекі відстані. Жорстка дієта дала вагомі результати — Sym Maxsym схуд з 230 до 215 кг за тієї ж жорсткості рами на кручення. І тепер 399-кубового (33 к. с., 39,5 Нм) двигуна вистачає для впевненого випередження трафіку на трасі — максимальна швидкість збільшилася з 139 до 143 км/год.

Не менш важливо, що тайцям удалося довести вихлоп до відповідності екологічним нормам Євро-5 без втрати потужності і тяги. Балансувальний вал покликаний мінімізувати биття і вібрації за роботи двигуна, перероблені підвіски — поліпшити керованість із повним завантаженням, а антиблокувальна система — зробити гальмування на високій швидкості більш ефективними і безпечними. Український прайс-лист поки що не сформований, але він напевно буде на 10-15% вище за ціну в Європі, де за новинку просять від 6,2 тис. євро.

BMW C 400 GT і BMW C 400 X. Фото: BMW

BMW C400 X і C400 GT

Баварці успішно застосовують у мотоциклетній галузі свої автомобільні технології. З'явилися в 2018 році максі-скутери BMW C 400 GT і BMW C 400 X — ще одна пара ідентичних у технічному плані моделей, що розрізняються лише дизайном і позиціонуванням. У першому випадку це «турист», у другому — «спортсмен».

Аналогічна історія з цифровими індексами, які у BMW споконвіку відображали літраж двигуна. У нашому ж випадку невідповідність із істинним робочим об'ємом (349 куб. см) Пояснюється звичним оборотом «силові характеристики відповідають 400-кубовим конкурентам». А ось тут чиста правда, найближчі з них — Yamaha XMAX 400 і той же SYM Maxsym 400i дійсно мають у своєму розпорядженні подібні дані.

Головна зміна в C-лінійці для сезону-2021 — приведення мотору у відповідність з екологічними нормами Євро-5. Залишитися в тих же межах (34 к. с., 35 Нм) удалося завдяки новій системі випуску і прошивці блоку управління. Паралельно німці рапортують про поліпшення стабільності роботи двигуна на холостому ходу.

Крім того, «двійнята» отримали інші настройки варіатора, нові передні гальмівні супорти і перепрограмували систему контролю тяги. Тепер із міркувань безпеки вона активується раніше і автоматично калібрується за заміни шин штатного розміру на «нестандарт». За BMW C 400 GT просять 263,8 тис. грн, за BMW C 400 X — 297,1 тис. грн.

Читати на The Page