Завершення будівництва другої нитки газопроводу «Північний потік — 2» призведе до повної втрати транзиту з 2025 року. Україна втрачатиме щорічно $2,5-$3 млрд доходу від транзиту.
Про це заявив глава «Оператора ГТС України» Сергій Макогон на своїй сторінці у Facebook.
«Після запуску першої нитки «Турецького потоку» Україна фактично повністю втратила транзит газу з Росії до Туреччини та Південної Європи. Після закінчення будівництва трубопроводу в Болгарії та запуску другої нитки «Турецького потоку» Україна втратить частину транзиту, який йде в Угорщину та Сербію (до 15 млрд куб. м). Запуск очікується наприкінці 2020-го – на початку 2021-го. Тому критично важливо не допустити закінчення будівництва «Північного потоку – 2».

Сергій Макогон
глава «Оператора ГТС України»

Сергій Макогон
глава «Оператора ГТС України»
За словами Макогона, рішення Федерального мережевого агентства Німеччини про звільнення від вимог газової директиви Євросоюзу (ЄС) про поділ власника газу, продавця і транзитера може знизити рентабельність «Північного потоку — 2». Це пов'язано з тим, що російському «Газпрому» вдасться завантажити лише 50% потужності проєкту.

Контекст. Німецький регулятор звільнив «Північний потік — 2» від дії норм Третього енергопакету ЄС. Його норми обмежують можливості одного постачальника транспортувати газ 50-відсотковими потужностями трубопроводів.
Як відомо, будівництво газопроводу було припинено через введені США санкції проти підрядників газопроводу в грудні 2019 року. Але на спільній пресконференції з президентом Росії Володимиром Путіним канцлер Німеччини Ангела Меркель зазначила, що «Північний потік – 2» легалізовано європейським законодавством і його треба добудувати.
Днями Федеральне мережеве агентство Німеччини повідомило про намір відхилити заявку оператора газопроводу «Північний потік — 2» компанії Nord Stream 2 на звільнення від вимог газової директиви Євросоюзу.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Маркетинг для нішевих транспортних стартапів: що працює і як це використав у кейсі Netpeak