Facebook Pixel

Порти Одеси вже обробили 4,4 млн тонн вантажів — Юрій Литвин, голова АМПУ, про досягнення 2023 року

Потенціал дунайських портів від початку повномасштабного вторгнення росії зріс на 600%, а з серпня 2023 року порти великої Одеси, які були заблоковані від 24 лютого 2022-го, обробили 4,4 млн тонн вантажів. Про такі результати роботи портів України повідомив Юрій Литвин, голова ДП «Адміністрація морських портів України» на конференції Європейської Бізнес Асоціації «Інфраструктурний день».

Як працює український морський коридор після виходу росії з зернової угоди

Quote«Після перших вдалих спроб буквально за два місяці ми вже маємо більше, ніж 4,4 млн тонн перевалених вантажів і мінімальну кількість позаштатних ситуацій по роботі з цим зерновим коридором, — розповів Юрій Литвин. — Зазначеним коридором скористалося більше ніж 115 суден, у тому числі 5 суден, які були заблоковані від початку війни в портах великої Одеси. І на сьогоднішній день ми бачимо значні перспективи і до кінця року, і на наступний рік для цього зернового коридору».

Литвин уточнив, що рух суден українським морським коридором відбувається двома шляхами:

  • двосторонній шлях для суден з осадкою до 12 м (ширина 3 морські милі);
  • двосторонній шлях для суден з осадкою понад 12 метрів (ширина 3 морські милі).
Одне з перших суден, яке погодилось зайти під завантаження до порту Чорноморськ. Фото: АМПУ

Одне з перших суден, яке погодилось зайти під завантаження до порту Чорноморськ. Фото: АМПУ

Які перспективи дунайських портів після запуску українського зернового коридору

Під час виступу на заході ЄБА 17 листопада Юрій Литвин також повідомив, що потенціал дунайських портів від початку повномасштабного вторгнення росії зріс більш ніж на 600%. За його словами, в дунайському регіоні протягом 2022-2023 років відкрито більше 20 нових точок перевалки, триває реалізація понад 15 інвестиційних проєктів з бізнесом щодо відкриття нових терміналів. Переважна більшість експортних вантажів, які пройшли через дунайські порти, — зернові. Але зростає обсяг і таких вантажів, як руда та ін.

Рух суден Дунаєм

Рух суден Дунаєм

За спостереженнями Юрія Литвина цікавість до портів дунайського регіону після запуску українського морського коридору впала десь на 20%, але залишається стабільною.

Quote«Ми вважаємо, що попит на дунайські порти залишиться. Кількість вантажів, які відтечуть на порти великої Одеси, звичайно, буде значна, але порти дунайського регіону будуть також завантажені у наступному році», — поділився очікуваннями Юрій Литвин.
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉