Відновлення руху в Суецькому каналі: «затор» коштував світові $57,6 млрд

Відновлення руху в Суецькому каналі: «затор» коштував світові $57,6 млрд. Фото: Reddit

Логістичний оператор Inchcape Shipping вранці 29 березня повідомив, що застряглий контейнеровіз Ever Given вдалося частково зняти з мілини. Згодом корабель вдалося відбуксувати на техогляд до Гіркого озера, яке розташоване посеред каналу.

Щоб посунути судно, довелося розмити й вичерпати 27 тис. кубометрів піску під його носовою частиною, передає Reuters.

Наразі своєї черги на прохід чекають майже 350 кораблів, водночас пропускна можливість каналу — 106 суден на добу.

На усунення відставань із постачаннями може піти до трьох днів. У судноплавній групі Maersk заявили, що можливі перебої в глобальних перевезеннях можуть тривати тижні або навіть місяці.

Економічні наслідки затору в Суецькому каналі

Керівник аналітичної компанії SeaIntelligence Consulting Ларс Єнсен зазначив, що така тривала затримка матиме «ефект доміно», що зумовить негативні наслідки впродовж декількох місяців. Зокрема, поки що важко порахувати, скільки збитків це завдасть світовій економіці, але йдеться про десятки мільярдів доларів.

Водночас інші експерти оцінюють збитки в $9,6 млрд на добу. Загалом за шість днів простою морська торгівля втратила $57,6 млрд.

Крім того, доставка контейнера з Китаю до Європи подорожчала майже вчетверо — до $8 тис. А ціна нафти за ці дні зросла на 5,4% — до $64 за барель. Однак новина про переміщення судна призвела до зміни вартості травневих ф'ючерсів на нафту WTI — вони впали на 1,7% — до $60 за барель, на нафту марки Brent — на 2,1%, до $63.

Дефіцит товарів

У Фінляндії побоювалися, що в країні почнеться дефіцит консервованих ананасів, тунця й кавових зерен, якщо найближчим часом Суецький канал не розблокують. Цього не сталося, тому дефіциту не буде, однак очікуються затримки постачання деяких товарів.

Крім того, постачальники опрацьовують затратніші маршрути постачання продукції, що зі свого боку може призвести до зростання цін.

Водночас через дисбаланс морських перевезень може постраждати експорт туалетного паперу. Найбільший виробник сировини для цього товару — бразильська компанія Suzano — уже заявив про проблеми з постачанням.

На учасників ринку також чекає низка розглядів справ про відповідальність, адже, як повідомляв «Комерсант», аварію Ever Given не визнають форс-мажором. І якщо будуть виявлені ознаки грубого порушення з боку екіпажу контейнеровозу, то страхові компанії можуть відмовити у відшкодуванні в повному розмірі.

Крім того, якщо канал незабаром відкриють, то програють ті компанії, які перенаправили кораблі навколо Африки. У будь-якому разі страховки, яку оцінюють у $140 – 200 млн, не вистачить для покриття позовів.

Фотогалерея

Фото: Reddit

Фото: Reddit

Читати на The Page