Шведський держоператор аеропортів Swedavia планує ввести перший комерційний електрифікований марштрут у 2025 році. Це відбудеться в рамках переходу сфери внутрішніх перевезень на транспорт з нульовим викидом шкідливих речовин, який заплановано на 2020-2030-ті роки.
Загалом інфраструктуру для електричних літаків побудують у всіх десяти аеропортах, за які відповідає компанія. В аеропортах з’являться стоянки для електролітаків, вантажна механіку та джерела живлення, повідомило видання Rynek-Lotniczy.
Місцем для випробувань у рамках проєкту Євросоюзу зі створення «зеленої дороги» стане повітряний простір між аеропортами Оре Естерсунд у Швеції та Рьорус у Норвегії. Також у тестах візьмуть участь шведські та норвезькі партнери.
У Європі першою країною, яка поставила собі за мету досягти нульового рівня викидів до 2050 року, була Велика Британія. Однак наразі електролітаки не можуть долати великі відстані, тому поки що така ініціатива може існувати лише в рамках внутрішніх перевезень, де відстань складає менше за 1 тис. км.
Компанії, чиї літаки працюють на електроенергії, є також у Франції, Австралії, Словенії та США.
Контекст. Swedavia AB — шведська державна компанія, яка володіє та управляє десятьма найбільш завантаженими аеропортами Швеції. Головний офіс компанії розташований на диспетчерській вежі аеропорту Стокгольм-Арланда в муніципалітеті Сигтуна поблизу Стокгольма.