Ринок торговельної нерухомості Києва (торгові та торгово-розважальні центри) за перший місяць карантину зазнав збитків у розмірі близько $50 млн, підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine. Але крім грошей ТЦ і ТРЦ несли також репутаційні втрати, втрачали людський капітал і конкурентні переваги.
Найбільше торгова нерухомість постраждала від фінансових втрат. Це орендна плата магазинів і загальних площ, продаж реклами, зниження обороту в працюючих магазинах, пояснила агентству «Інтерфакс-Україна» керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman&Wakefield Ukraine Катерина Весна. Водночас зросли витрати на охорону та дезінфекцію приміщень.
«ТРЦ уже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об'єкт, тим вище буде частка вільних площ по закінченні карантину», — прогнозує експерт.
Багатьом ТЦ і ТРЦ довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Проте після закінчення карантину вдасться повернути не всіх працівників.
Що стосується репутаційних втрат, то тепер торговим центрам доведеться доводити споживачеві, що знаходитися в їхніх спорудах безпечно.
Як ТЦ і ТРЦ працюватимуть після карантину
- Договори оренди будуть розширені умовами про можливе довготривале закриття ТРЦ та відповідальність сторін у таких ситуаціях.
- Зміни купівельної спроможності населення призведуть до змін в tenant mix (підбір орендарів під концепцію торгового центру). Для підвищення привабливості ТЦ і ТРЦ доведеться проводити ротації орендарів.
- Усе більше споживачів пішло в онлайн – купувати товари в мережі почали навіть ті, хто раніше цього не робив. На повернення клієнтів в офлайн потрібен час — навіть за більш або менш швидкого зняття карантину.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
На столичному готелі «Україна» з’явилась арт-інсталяція, присвячена українським піхотинцям