З 1 березня 2023 року АТ «Укрзалізниця» планує почати відкрите голосування в «Дії» щодо варіантів перейменування Південно-Західної та Південної дирекцій залізниці.
Про це глава «Укрзалізниці» Олександр Камишін заявив 21 лютого на пресконференції з приводу дерусифікації перевізника.
«Я вважаю, що правильні назви для дирекцій — Київська та Харківська, на честь міст, де розташовані адміністративні органи. Але це питання національного значення. Вирішувати мають українці», — підкреслив Камишін.
Пізніше в пресслужбі компанії прокоментували, що наразі узгоджують процедуру голосування в «ДІї» з Мінцифри. В міністерстві поки що плани «Укрзалізниці» не підтверджують.
Також у межах старту кампанії Олександр Камишін відкрив знак «нульового» кілометра на першому пероні Центрального залізничного вокзалу Києва як символічний старт кампанії «Залізна українізація».

Олександр Камишін відкрив знак “нульового” километру на першому пероні Центрального залізничного вокзалу Києва як символичний старт кампанії «Залізна українізація»
Він пояснив, що географічно всі станції та платформи в українській залізниці досі визначаються за відстанню від москви. Київ, наприклад, розташований на 856-му км.
Програма дерусифікації «Залізна українізація» розрахована на 3 роки, у 2023-му бюджет на неї становить 68 млн грн. Упродовж 2023 — 2025 років має бути змінено назви залізниць, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи, назви станцій і вокзалів.
Старі сигнальні знаки замінять на безпечніші світловідбивальні.

Старі сигнальні знаки будуть замінені на більш безпечні світловідбиваючі
У програмі також є заміна російського маркування більш як 100 тис. вантажних і понад 1500 пасажирських вагонів, перепрограмування тексту у квитках.
Заміни потребують багато регуляторних документів, і не тільки на рівні «Укрзалізниці», додав очільник компанії.
«Русифікація вкоренилася глибше, ніж ми очікували, але ми дійсно маємо пройти цей шлях», — підкреслив Олександр Камишін.