Джо Байден: самий автомобільний президент США

Фото: Car and Driver

Фото: Car and Driver

У колекції 77-річного політика, якому охорона забороняє сідати за кермо, ціла низка раритетних автомобілів.

Джо народився буквально з кермом у руках — його батько був одним із великих автомобільних дилерів Делавера. В різний час він керував шоу-румами всіх трьох грандів автомобільної галузі: General Motors, Chrysler і Ford.

Тобто Джо навчився їздити на «механіці» раніше за старших братів, а новинки тестував раніше більшості автожурналістів. І, природно, був першим хлопцем на селі.

Telegram Logo

«У свої 34 роки батько керував мережею дилерів у штаті Делавер, — розповідає політик про своє отроцтво. — І весь час приїжджав додому з роботи на різних машинах. Особливо запам'ятався мій випускний, коли мені дозволили взяти зі стоянки майже новий Chryler 300D із пробігом усього 7000 миль». Тільки уявіть — підліток їде до школи на одній із самих швидкісних моделей свого часу. Dtlm 6,4-літровий V8 видавав 375 к. с., а швидкість дводверного седана на прямій зашкалювала за 250 км/г.

Фото: Popular Mechanics

Фото: Popular Mechanics

Вільний доступ до практично всіх автомобілів, що випускалися в США, виробив у Байдена особливий підхід щодо вибору особистих авто. Першим із яких став бежевий Studebaker Champion 1951 року з своєрідним оформленням капота, за який з двома дверима седан прозвали Bullett nose. «Батько вважав його гарною спокійною машиною, — згадує 46-й президент, — але у Studebaker була підвищена передача, яка давала можливість їздити дійсно швидко. Через рік я поміняв його на карамельно-червоний кабріолет Plymouth Cranbrook із роздільним лобовим склом». З того часу Байден купував тільки дводверні моделі з відкритим кузовом. Наступним став Chevrolet Bel Air 1956 року кольору «Аляска» з автоматичним дахом і з триступеневою механічною коробкою передач.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Єдиний крок у бік від вітчизняного автопрому політик зробив під час навчання в коледжі. «На ті роки припав пік моди на верткі європейські спорткари і я купив Mercedes 190SL з тими карбюраторами Solex, які ніколи нормально свою справу не робили». Дійсно розсінхронізована робота здвоєних карбюраторів стала ахіллесовою п'ятою німецького родстера. Байден не зміг і за першої можливості позбувся іномарки, повернувшись у лоно General Motors.

Фото: Car and Driver

Фото: Car and Driver

Незважаючи на те, що, за словами Байдена, крізь його руки пройшло не менше дюжини автомобілів, тільки один із них дійсно припав до душі. Настільки, що політик не зміг із ним розлучитися. Йдеться про мармурово-зелений Chevrolet Corvette Stingray 1967 року, який він отримав у подарунок від батька на весілля. Родстер із 5,3-літровим 300-сильним V8 і 4-ступінчастою «механікою» і зараз у настільки ідеальному стані, що знявся в передвиборчому ролику. Правда, господар називає його «конем лише на чверть милі», натякаючи на погане охолодження двигуна і на гальма, що швидко перегріваються. Але при цьому не втрачає можливості навіть просто посидіти в ньому. Справа в тому, що протягом восьми років, із 2009 по 2017 рр., коли Байден був віцепрезидентом США в адміністрації Барака Обами, йому забороняли сідати за кермо. «Секретна служба не дозволяє мені керувати ним, — скаржився політик. — Мені не можна водити. Це єдине, що я ненавиджу в цій роботі. Абсолютно серйозно».

Все, що залишається політику — позувати на тлі новеньких «корветів» на численних автосалонах, не втомлюючись нахвалювати все нові генерації. Втім, як і весь американський автопром, — найпотужніша профспілка автомобільних робітників (UAW) традиційно підтримує саме Демократичну партію.

Нещодавно Байден і зовсім став інсайдером, в одній із «праймеріз» обмовився щодо підготовки до виробництва першого електричного «корвета». Втім, судячи з великої кількості застережень під час передвиборної гонки, ми почуємо з його вуст ще багато цікавого.

Фото: Getty Images

Фото: Getty Images


Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини