Дунайське пароплавство скорочує робочий день та витрати: у чому причини

Дунайське пароплавство скорочує робочий день та витрати

«Українське Дунайське пароплавство» переходить на 6-годинний робочий день та скорочує витрати через загострення кризи на дунайському ринку річкових перевезень.

Про це у понеділок, 19 серпня, повідомив генеральний директор компанії Дмитро Москаленко.

Через які чинники загострилась криза на дунайському ринку річкових перевезень

За словами Москаленка, дунайські порти здатні конкурувати з одеськими за українську агропродукцію, однак потрібна знижка на залізничні перевезення до Ізмаїлу. Водночас у дунайського експортного напрямку відсутня підтримка.

Також кризу загострила аномальна спека та обміління.

«На Середньому Дунаї мілководдя ускладнює рух баржевих караванів, деякі клієнти у серпні взяли паузу, щоб не ризикувати. Зменшується допустима осадка барж, але власники вантажу не готові до підвищення фрахтових ставок», — зазначив гендиректор УДП.

Окрім цього, через спеку аграрії втратили частину врожаю, через що скоротився обсяг агропродукції, котрий експортується Дунаєм.

Москаленко додав, що раніше на Дунаї також просідав ринок перевезень, однак компанія знаходила вантажі і працювало в збиток, нарощуючи борги.

«Нам часто кажуть — колись раніше на Дунаї також просідав ринок, але ж якось вантажі знаходили. Так, знаходили, але значна частка рейсів була збитковою. Підприємство звітувало про збільшення кількості перевезених пасажирів і тонн вантажу, а насправді УДП лише нарощували борги, які на початок 2022-го досягли 8 млн євро. Деградувало, не платило по пів року зарплати плавскладу», — повідомив Дмитро Москаленко.

За його словами, на відміну від минулих криз, цього разу УДП принципово не працює у збиток і не створює заборгованість. Він наголосив, що всі рейси прибуткові, флот працює «в плюс», увесь вантаж, що «рахується», з ринку підприємство забирає. Водночас вантажу дуже небагато, тому фрахтові ставки на мінімумі й рентабельність мінімальна.

Як вплинула криза на інших перевізників

Генеральний директор зазначив, що іншим перевізникам також складно, але вони виживають навіть за низького ринку.

«Приватники, особливо дрібні, працюють самі на себе, часто без податків (в чорну), без соціальних зобов’язань, з мінімальною кількістю людей, яких набирають за контрактом. Ми, держпідприємство, працюємо у геть інших умовах — платимо зарплати в білу, тримаємо величезний штат, маємо колосальні соціальні зобов’язання», — заявив Москаленко.

Він також додав, що за два роки компанія в два з половиною рази підняла середню зарплату та сплатила понад мільярд гривень податків, однак наразі флот не може утримувати понад тисячу людей.

Скорочення робочого дня та витрат

Зазначається, що УДП провело цифровізацію управління й наразі може працювати значно меншою кількістю персоналу. Водночас гендиректор компанії повідомив, що підприємство почало скорочувати витрати не з людей, а з призупинення всіх інвестиційних проєктів за виключенням модернізації та будівництва флоту.

«Так, сьогодні дуже складна економічна ситуація, але до чого призводить зупинка програм будівництва флоту, добре знаємо на прикладі морського судна «Капитан Столбовский», яке багато років іржавіє на сліпі Кілійського заводу. Тому модернізацію першої партії суден ми завершимо за будь-яких обставин. Перше судно вже на виході», — наголосив Москаленко.

Повідомляється, що цього тижня підприємство створить робочу групу з первинною профспілковою організацією і почне пошук компромісу щодо зменшення витрат на персонал, які наразі складають 70% всіх накладних витрат компанії.

Відомо також, що за погодження профспілки компанія вже тимчасово перейшла на 6-годинний робочий день, а також в декілька разів зменшила кількість людей у комерційній службі.

Читати на The Page