Депутати прийняли законопроект про розділення «Нафтогазу»

Фото: «День»

Фото: «День»

Верховна Рада остаточно схвалила законопроєкт, необхідний для відділення від «Нафтогазу України» діяльності з транспортування природного газу.

Прийняття цього закону саме зараз важливо з двох причин:

  • поділ «Нафтогазу» робить юридично неможливим продовження нинішнього контракту на транзит газу, на чому наполягає Росія та чого категорично не хоче Україна;
  • такий поділ давно чекають МВФ та інші міжнародні партнери України, називаючи його однією з умов для продовження фінансового співробітництва.

При підготовці законопроєкту до другого читання в нього внесли поправку, згідно з якою приватизація, концесія, оренда газотранспортної системи (ГТС), а також управління нею третіми сторонами (що не представляють державу) заборонени. Компанія, яка управляє ГТС, повинна знаходитися в 100% власності держави. Рішення про участь в операторі ГТС інших осіб (крім держави або суб'єкта господарювання, 100% корпоративних прав якого належать державі) може бути затверджене виключно Верховною Радою.

Telegram Logo

Контекст

  • У 2014 році Україна підписала Угоду про асоціацію з ЄС, в якій обіцяла на внутрішньому ринку розділити діяльність з транспортування та з видобутку газу.
  • Кабмін 18 вересня 2019 року оновив план анбандлінгу «Нафтогазу». Новим оператором трубопроводів буде «Оператор газотранспортної системи України» (ОГТСУ). Підприємство на 100% є «дочкою» «Укртрансгазу» та з 1 липня 2019 року здійснює технічну експлуатацію системи, а також має відповідний персонал.
  • ОГТСУ буде передано у власність підприємства «Магістральні газопроводи України», 100% якого Кабмін передав в управління Мінфіну. Одночасно держава на 15 років передасть новому оператору в управління газотранспортну систему.
  • Новий оператор зможе повноцінно запрацювати з 1 січня 2020 року. Модель анбандлінгу відповідає вимогам Третього енергопакету Євросоюзу, що відкриває дорогу для підписання нового транзитного договору у відповідності до європейських правил.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини

Чому Boeing «вбив» свій 747 легендарний Jumbo Jet

Аерокосмічний і оборонний гігант Boeing закриває виробництво свого легендарного двоповерхового реактивного пасажирського літака моделі 747 Jumbo Jet, який літає з 1969 року.

В «Енергоатомі» розповіли, скільки коштує вивести ядерні реактори з експлуатації

Ядерні реактори «Енергоатому» не виводитимуться з експлуатації всі одночасно і це буде коштувати від $288 млн до $367 млн за один блок.

НБУ видав Ощадбанку мільярдне фінансування

Національний банк України видав державному «Ощадбанку» і банку «Авангард», який пов'язаний з групою ICU, кредит рефінансування в обсязі 1,2 млрд грн 200 млн грн відповідно.