Чи зможе колишній голова Renault врятувати Gucci і Balenciaga

Чи зможе колишній голова Renault врятувати Gucci і Balenciaga. Фото: Bloomberg

Лука де Мео, чинний генеральний директор Renault, пішов у відставку, щоб очолити раду директорів Kering – французької групи предметів розкоші, якій належать бренди Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta та інші. Де Мео має замінити Франсуа-Анрі Піно, який залишиться на посаді голови компанії, але передасть виконавчі обов’язки, пише Bloomberg. Чи зможе голова Renault врятувати французький бренд розкоші Kering

Сімейна група компаній Kering вперше в історії обрала сторонню особу на посаду керівника. Лука де Мео, який іде з посади гендиректора Renault, хоче відродити лакшері-компанію, яка бореться з боргами та з тим, що всі її бренди менш популярні за конкурентів, таких як конгломерат LVMH, власник Moet, Hennessy, Louis Vuitton, Givenchy.

Група Kering майже десять років тому досягла вражаючого успіху, коли креативний директор Gucci Алессандро Мікеле завоював світ своїми максималістськими дизайнами. Проте його сміливі принти та великі логотипи вийшли з моди, яка все більше схиляється до мінімалізму та практичності.

Інші бренди, включаючи Balenciaga, також втрачають оберти, а успішного директора успішного дому Bottega Veneta переманила Chanel. Водночас чистий борг Kering без урахування орендних зобов'язань досяг €10,5 млрд на кінець 2024 року. Акції групи втратили близько 70% своєї вартості з кінця березня 2023-го.

Kering явно хоче змінити ситуацію, оскільки зробив ставку на Лука де Мео з Renault, а не на одного з двох заступників голови компанії Піно, пише Bloomberg.

Коли італієць де Мео очолив Renault у середині 2020 року, французький автовиробник потерпав від пандемії Covid-19 та труднощів свого партнера Nissan. Це коштувало Renault рекордних збитків у €8 млрд.

Через пʼять років фінансове становище Renault стало значно стабільнішим, а вартість акцій зросла удвічі. Це дало інвесторам прибуток у 17% на рік – значно більше, ніж приблизно 3% в середньому у схожих компаніях, свідчать дані Bloomberg.

Де Мео показав вражаючі навички створення бренду, а також чуття до емоційних продуктів, таких як новий електромобіль Renault 5 E-Tech. Він не прагнув досягти зростання будь-якою ціною, а віддав пріоритет вищим цінам продажів, збільшив заводські потужності, а також комплексно оновлював автомобілі Renault різних класів.

Головне завдання нового очільника Kering – повернути Gucci на правильний шлях, а потім стабілізувати інші модні доми, такі як Balenciaga. Багато з них вже призначають нових дизайнерів.

Kering також вже розпочала серію угод з нерухомістю, щоб зменшити запозичення. У довгостроковій перспективі Де Мео зможе визначити, чи варто скорочувати групу іншими способами.

У 2023 році Kering придбала 30% акцій Valentino. Де Мео також потрібно вирішити, чи продовжувати другий етап і купити 100% акцій до 2028 року.

Нагадаємо, у квітні 2025-го стало відомо, що італійський бренд люксового одягу Prada купує за $1,4 млрд модний дім Versace, що раніше належав американському Capri Holdings. Це повертає надію на відродження чемпіона розкоші «Зроблено в Італії» після того, як багато інших сімейних брендів опинилися у власності Франції, Швейцарії та США.

Читати на The Page