Коворкінги давно перетворилися з тимчасового місця для фрілансерів та початківців стартапів на робочі простори з повноцінною комерційною пропозицією на ринку нерухомості. Що ж входить до цього пакету і чому його вигідно купувати?
Слово «коворкінг» походить від англійського слова "co-work", що означає співробітництво або партнерство.
Мова йде про спілкування людей з різними зайнятістю, досвідом, сферою інтересів, які ділять спільний простір на рівних умовах, з метою отримати ті переваги, які складно дозволити собі поодинці.
І вже з цього визначення стає зрозуміло, що місце в коворкінгу приносить вам як важливі матеріальні блага, так і корисний символічний капітал. І все це — зі значною економією грошей, часу і енерговитрат.
Нематеріальні опції
Саме цей аспект превалював для мене особисто, коли виникла ідея створення власного коворкінгу.
Нормальний коворкінг повинен брати від $100 до $250 за місце.
Отримавши пропозицію оренди вдалого з точки зору розташування, площі та архітектури, приміщення в будівлі заводу «Радар», я планував зосередити тут більшість своїх бізнес-структур.
Але між тим різні внутрішні нюанси призвели до того, що тут вийшло розмістити лише малу частину моєї команди.
Тоді я і вирішив, що, якщо ми вже взялися будувати комфортний, сучасний робочий простір, непогано б поділитися ним ще з кимось.
Така пропозиція могла стати ідеальною для молодих підприємців, талановитих перспективних пасіонаріїв, з якими я із задоволенням поділився б досвідом і одночасно міг вчитися у них новому та нестандартному.
Саме на таких людях, які цінують свободу, комфорт, спілкування з однодумцями, випереджають сучасність, я і зосередився, створюючи у своєму спейсі всі необхідні умови для роботи і натхнення — від просто комфортних робочих місць до зон рекреації, соціалізації, неформальної взаємодії. І нам вдалося!
Зараз у моєму коворкінгу вже розмістилося кілька блискучих команд з абсолютно різних сегментів зайнятості — від SMM і продажів до IT-стартапів і освітніх платформ.
Щось подібне, виходячи з початкової і основної своєї ідеї, повинен пропонувати вам будь-який коворкінг.
Коли ви платите за квадратні метри, а отримуєте ще такі «плюшки», як юридична консультація від сусідів за стінкою, кілька порад з консалтингу — у лобі за кавою, а під час тренування в локальному залі знаходите свого діджитальщика, а можливо, — і інвестора.
Як кажуть, не місце красить... а людина місце. Тому що, так, найважливіший аспект коворкінг-ком'юніті — це люди, які його створюють. Ось це — найцінніше, що ви отримаєте, орендуючи тут площу.
І все це — не виходячи з будівлі, без витрати часу на пошуки, пересування, затори. Тут усе поруч, усе — в динаміці, гнучко, швидко. Таким чином, самий простір перетворюється на керівний інструмент вашого бізнесу, або — «бізнес-акселератор», як я називаю свій спейс.
Матеріальний аспект, цифри та проста математика
Свято вірю сам і раджу вам усвідомити, що коворкінг повинен бути максимально демократичним. Для початківців — молодих стартаперів — доступна ціна — це головне.
І, якщо ви будуєте свій простір у подібному дусі, за обмеженого бюджету завжди варто жертвувати дизайном, красою, крутим меблями та іншими наворотами на догоду прийнятної і адекватної для своєї цільової аудиторії ціни.
Розписую в цифрах, як це працює.
Стандартний норматив площі на одного працівника становить 8 м2: 4 м2 робочого простору і 4 м2 загальної (коридори, переговорки, туалети, кухня, ресепшн).
В центрі міста 1 м2 коштує в середньому $20. Множимо на 8 та отримуємо $160 на одну людину суто за площу.
Плюсуємо комунальні платежі, Інтернет, комутаційне/серверне обладнання, меблі, клінінг, наявність системного адміністратора, сантехніка, охоронця, ще каву, чай, воду, карамельки, снеки, офісменеджера, госптовари (мило, серветки, туалетний папір). У середньому виходить $300 за метр.
За обмеженого бюджету варто жертвувати дизайном, красою, крутими меблями та іншими наворотами.
Так от, у коворкінгу всі ці включені до тарифу помісячної оренди суми ви сплачуєте спільно. Разом платите зарплату одному офіс-менеджеру, разом оплачуєте Інтернет і скидаєтеся на чай.
Тому нормальний коворкінг і повинен брати від $100 до $250 за місце. Є сегмент і значно дорожчий, але тут мова йде вже про дизайнерські меблі, вибагливі рослини тощо.
Що ще важливо, і дуже важливо — це те, що всі виплати робляться в одне вікно. Заплатив раз в місяць, а розподілом на комуналку, зарплату персоналу, госптовари, купівлю нового стільця у випадку поломки, Інтернетом, про оплату якого ми вічно забуваємо, — всім цим займається коворкінг. І це — кайф для кожного орендаря.
Загалом, коворкінг — це така власна екосистема, де ви просто працюєте в комфорті, ні про що зайве не думаєте і платите за це помірні гроші.
А головне — абсолютно природним чином знаходите круті партнерства, тренінги, освітні програми, виходи на інвестування і т. д. Коротше, рекомендую!
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора