Facebook Pixel

Чим можна мотивувати команду, крім підвищення заробітної плати

Наталія Піковець
кар'єрна консультантка, коучка, менторка, експертка платформи з розвитку кар'єри Happy Monday

У наш час високої турбулентності та невизначеності прийшло усвідомлення, що мотивована команда разом може зробити набагато більше, ніж просто відділ співробітників. Тому зараз однією з важливих та затребуваних навичок керівника та лідера є створення та збереження ефективної та вмотивованої команди. Як це зробити, розповідає Наталія Піковець, кар'єрна консультантка, коучка, менторка, експертка платформи з розвитку кар'єри Happy Monday.

Лідер стикається з задачею: як же мотивувати свою команду на гарну роботу та досягнення результатів? В перший момент здається, що треба підвищити зарплату і цього буде достатньо. Та все не так просто. Зарплата важлива для членів команди і вони повинні отримувати гідну оплату своєї праці. Якщо вони не можуть закривати свої базові потреби – згадаймо «піраміду Маслоу», то будуть шукати іншу роботу/підробіток. Але при досягненні певного рівня доходу (для кожного він буде свій відповідно до потреб) матеріальна винагорода не буде такою важливою і лідеру потрібні інші варіанти мотивації.

То як же можна мотивувати команду крім підвищення заробітної плати? Ось декілька рекомендацій:

Порада 1. Створювати культуру довіри

Люди щасливіші в компанії, де розвинена довіра. Щастя не може бути фінансовим показником, але є підтвердження того, що щасливі члени команди більш залучені та продуктивні. І це справді впливає на чистий прибуток.

Культура довіри сприяє розвитку інновацій та креативності. Інновації – це ключ до довголіття у бізнесі, тому що вони дозволяють нам швидко змінювати напрямок та передбачати майбутні тенденції. Творчість ґрунтується на спонтанності, а метод спроб та помилок є прийнятною частиною цього. Яскравий приклад цього Fail Fast у Agile. Співчуття та підтримка, які допомагають співробітникам вчитися на своїх помилках, а не страх наслідків, зрештою призведуть до найбільш надихаючого творчого результату.

Порада 2. Давати та приймати зворотний зв'язок

Ваша команда хоче вчитися і рости, і відчуває, що сьогодні перед ними стоїть завдання стати кращими, ніж учора. Тому сприяння цьому зростанню шляхом надання конструктивного зворотного зв'язку є важливим soft skill, який потрібно розвинути лідеру.

Тут популярним є сендвіч-метод (позитивний, конструктивний, позитивний). Пам'ятайте: одна справа критикувати. Інша – дати конструктивний зворотний зв'язок та підказати шлях до поліпшення. Тут дуже добре використати коучинговий підхід, коли співробітник сам знайде відповідь на питання «як можна покращити?» Найкращі команди – це ті, в яких співробітники почуваються комфортно, даючи своїм керівникам/лідерам чесний зворотний зв'язок. Має бути такий простір, щоб можна було дізнатися, чи чують люди один одного і чи ефективна комунікація. Єдиний спосіб створити цей простір – розвивати сприятливе середовище, в якому кожен член команди, який розповідає своєму керівнику про те, що він відчуває, що його непокоїть, що він помітив, приймається. І не просто приймається, а й цінується.

Порада 3. Дякувати за роботу

Дякуйте людям за те, що вони роблять. Важливо, щоб ваші підлеглі/члени команди відчували, що їх та їхню роботу цінують. Це можна робити як особисто, так і на зустрічах всієї команди.

Порада 4. Знати, чим «живуть» та цікавляться члени команди поза роботою

Знання та розуміння цього допоможуть неформальному спілкуванню, обранню подарунків на свята. Завжди приємно, коли подарунок носить індивідуальний характер з урахуванням того, що тебе цікавить. А питання керівника, наприклад, про те як проходить адаптація дітей у новій школі чи садочку, показує небайдужість та розуміння проблем підлеглого.

Порада 5. Розвиватися та навчатися

У свою команду варто обирати людей, які прагнуть розвиватися і навчатися. Надавайте їм таку можливість. Це може бути як внутрішнє, так і зовнішнє навчання. Цікаві та амбітні завдання, де вони можуть опанувати нові навички та проявити себе.

Порада 6. Залучати команду до формування цілей та прийняття рішень

Будь-які ініціативи, які «спускаються зверху», зазвичай дуже важко приживаються всередині команди і часто є демотивуючими. Якщо ви хочете, щоб завдання було виконано швидко та ефективно, необхідно підключати представників команди до формування завдання та процесу його виконання. Якщо рішення було прийнято за участю самої людини, виконання цього рішення завжди буде даватися простіше та легше.

Порада 7. Вміти розходитися

Якщо всередині команди з'являються демотивовані, токсичні, нелояльні люди, то є великий ризик, що це, як заразна хвороба, пошириться і на інших членів команди. З такими членами команди потрібно вміти швидко прощатися. Якщо співробітник не поділяє загальних цінностей, спільних цілей та загальних підходів, то у довгостроковій перспективі результати його роботи в компанії будуть вкрай негативними.

Звісно, що одночасно і швидко запровадити всі ці рекомендації буде важко, а культура довіри створюється не за один день та навіть місяць. Але, якщо почнете впроваджувати хоча б деякі маленькі кроки вже сьогодні, ви побачите зміни незабаром.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора