Facebook Pixel

Як відвідування 60 заводів заохотило 350 підприємців запускати та змінювати бізнеси у війну

Влада Миколюк
Засновниця PR-агенції PRoector

Сьогодні хочу поділитись із вами цікавим досвідом, як можна перетворити відвідування 60 звичайнісіньких заводів у місті Дніпро у надихаюче навчання, що змінить життя 350 підприємців та двох найбільших ВНЗ.

Як ми запускали свій проєкт

Уявіть 2021 рік. Дніпро — місто підприємництва. Підприємці прагнуть навчатись, аби масштабуватися. У відповідь починається велика ера інфоциганства, коли створюється велика кількість навчальних матеріалів, курсів, тренінгів, які не мають реальної цінності та не базуються на наукових даних або практичному досвіді.

Але на мою думку, навчати має право тільки той, у кого вдалося на практиці те, чого він навчає.

І от якраз цієї «зв’язки» у нашому місті дуже бракувало.

Отже, одного дня ми зібрались з командою нашої pr-агенції PRoector та подумали: як би прибрати усе сміття і напряму поєднати підприємців-початківців із підприємцями-китами?

І запустили першу Школу бренд-євангелістів.

Спершу нам з жахом писали: «Євангелізм? Це щось релігійне?! Це секта?»

А ми пояснювали: євангелізм — це маркетинговий інструмент, який ввів ще у 80-х Стів Джобс. Від лат. «Євангеліє» — блага звістка. Подібно тому, як релігійний євангеліст стукається в двері, аби нести добру звістку про Христа і мета якого — зробити тебе євангелістом, маркетинговий — стукається в серце потенційного клієнта, аби нести йому благу звістку про товар чи компанію. Іншими словами, євангеліст — це амбасадор бренду, який не має прямої мети продати тобі товар, але він розповідає про неї з такою палкою любов’ю, що ти мимоволі сам «заражаєшся» ним.

QuoteОтже формат нашого проєкту був таким: на один тиждень групу із 30 бізнесменів-початківців відправити за лаштунки п'яти найпрогресивніших підприємств, знайомити з їхніми власниками — вже успішними підприємцями, які б з євангелістським жаром розповідали про цей завод, про його технології, логістику, маркетинг, продажі, ризик-менеджмент та факапи.

Ми обирали ті компанії, які своєю діяльністю роблять місто кращим. Бо місією проєкту було, аби особи, які ухвалюють рішення в своїх компаніях, привносили побачені трансформації для поліпшення своїх бізнесів, для натхнення співробітників та для переорієнтування бізнесу з «гроші заради грошей» у соціально проактивний, який змінює «клімат» країни в цілому.

Результат: За 3 роки ми відвідали 60+ виробництв Дніпра та зібрали комʼюніті із 350+ власників, СЕО та маркетологів бізнесу

QuoteЗа цей час ми бачили, як виробляються ракети, морозиво, равлики, презервативи, яблука для шейха ОАЕ, деталі для Porsche та BMW, базилік у бомбосховищах, ліки, лимони, труби для нафтових свердловин і колеса для німецьких потягів, навіть прошутто руками австрійця, що захотів залишитись в Україні.

Як отримані знання вплинули на випускників

  1. Тетяна та Сергій Шелести у 2022-му відкрили свій завод виробництва витяжок для манікюрних кабінетів SheMax
  2. Сергій Рябцев, засновник найбільшого виробництва сантехніки Miraggio, перезапустив маркетинг
  3. Сергій Ковалевський, засновник Центру безпеки «Укр.замок», отримав 100+ клієнтів
  4. Щонайменше 85 довгострокових колаборацій та партерств між випускниками

Далі — більше. І зібрані знання із 60 виробництв ми перетворили на освітню програму для студентів Дніпровської політехніки і Коледжу культури і мистецтв, аби компенсувати розрив між тим, що знають студенти, і тим, що насправді потрібно сучасному ринку.

Початок війни. Всі 350 випускників вже є в чаті телеграм (до того вони обмінюються бізнес-контактами та можливостями), але тепер кожен отримує свою нову «військову роль» і тут починають створюватись колаборації вже заради оборони області.

За 5 хвилин у цьому чаті вирішуються питання масштабу «Де знайти 5 тонн деревини для блокпоста в область та 100 мішків із піском для захисту банку крові?«, «Як дістати 300 кг курятини для сиріт з інтернату Донецької області, що прибули в місто?»

В медіа нас починаються називати «Гугл для своїх, де можна знайти все».

Ок, скажете ви, так а як я можу використати цю історію для себе? Дам декілька порад, що витікають з цього досвіду.

  • Оточіть себе вчителями-практиками (не теоретиками!).

Подивіться навколо: хто у вашій сфері досяг такого успіху, про який ви мріяли? Призначте його своїм учителем і наставником!

Приклад: я призначила своїм вчителем засновника Banda Павла Вржеща.

  • Ініціюйте мікроспільноти!

Як приклад: спільнота виробників одягу Дніпра, свічок, кераміки, шкіряних виробів, виноробів Дніпра. Для вас це може бути спільнота ваших клієнтів / випускників, де ви ділитесь корисним, чи клуб релокованого бізнесу

  • Доєднуйтесь в існуючі професійні та бізнес-спільноти
  • Шукайте спеціалізовані медіа та діліться там історіями!
  • Ініціюйте події-першопроходців, навколо своєї діяльності.

Приклади: свічки — велика свічкова барахолка, квіти — великий фестиваль фіалок, кондитерка — перший фестиваль зефіру у Дніпрі.

  • Всередині спільнот ініціюйте візити на ваше виробництво або welcome майстер-клас вашої діяльності.

Запрошуйте випускників вишів на ваше виробництво.

  • Складіть список із 10 мікроінфлюенсерів та влаштуйте їм тест-драйв своєї продукції.
  • Об’єднуйте, об’єднуйтесь, ініціюйте події, діліться знаннями.

Чому це варто робити?

В прекрасній книзі Ікігай автор досліджує 4 блакитні зони на землі, мешканці яких без проблем та зусиль проживають до 100-120 років. Особлива увага – японському острову Окінава. Там життєлюбні прабабусі та прадіди проживають до 110 років, залишаючись у ясному розумі, практично не знаючи Альцгеймера та інсультів

Перша причина — звичка тісно спілкуватись між собою.

Вони мають поняття «моаі» – це група людей із загальними інтересами, які допомагають одне одному. Раніше селяни збиралися разом і обмінювалися інформацією про те, як краще вирощувати різні культури, і просто підтримували одне одного, коли врожай виявлявся мізерним.

Тепер це групи сусідів, друзів чи колег, які влаштовують збори, спільні вечері, партії у шахи, а ще тримають невеликий загальний грошовий фонд, щоб допомогти будь-якому своєму товаришу, який потрапив у скрутне становище.

Висновок: об'єднання розвиває, лікує і продовжує життя :)

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]