Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Survival mode — як правильно підготуватися до фінансової кризи: поради юристів

Роман Рубанык
Молодший юрист ETERNA LAW

Пандемія коронавірусу серйозно вплинула на стабільність світової фінансової системи.

І це не дивно, адже більшість країн, на які припадає значна частина світового ВВП, «сидять на карантині», що, безумовно, нещадно б'є по їхній економіці.


Як наслідок, Міжнародний валютний фонд офіційно оголосив про початок світової фінансової рецесії. Сьогодні експерти по-різному оцінюють глибину та масштаб кризи: деякі порівнюють її з Глобальною кризою 2008 року (саме ця позиція переважає), інші – з так званою «Азійською кризою» 1998 року.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Хай там що, а бізнесу варто вжити всіх заходів для протидії можливим труднощам і бути готовим до того, що доведеться перейти на Survival mode (з англ. – «режим виживання»). У зв'язку з цим нижче наведено кілька корисних порад, як у юридичній площині підготувати свій бізнес до фінансової кризи.

1). Ревізія контрактів

Насамперед, необхідно перевірити всі чинні контракти щодо наявності пункту про форс-мажор.

Підписуйтесь на нас в Google News!

Наявність підтверджених форс-мажорних обставин означає звільнення сторін від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов'язань за договором, якщо воно сталося внаслідок форс-мажору.

Віднедавна в Україні до переліку форс-мажорних обставин віднесено й карантин. Незважаючи на те, що перелік форс-мажорних обставин, згідно з договорами, зазвичай не має виключного характеру, виділяти карантин як форс-мажорну обставину рекомендується в усіх наступних контрактах підприємства.

2). Мінімізація валютних ризиків

Волатильність курсу валют – одна з характерних рис фінансової кризи. У зв'язку з цим варто застрахувати валютні ризики. Це можна зробити за допомогою форвардних валютних контрактів, які дозволяють зафіксувати курс валюти на день укладення контракту, а безпосередньо фінансову операцію відкласти на більш пізній термін.

Особливо актуальним такий інструмент буде для експортоорієнтованих компаній.

3). Переговори з учасниками (акціонерами) товариства

Оперативність під час прийняття рішень – важлива якість для компаній у кризові періоди. У зв'язку з цим корисно буде провести позапланову зустріч з учасниками (акціонерами) товариства для подання або обговорення антикризових заходів, які дозволять приймати важливі та своєчасні рішення щодо стабілізації роботи компанії в кризовий період.

4). Реструктуризація або відстрочка кредитних платежів

Для реструктуризації комерційних кредитів необхідно провести переговори з фінансовими установами з метою пошуку компромісу, який зможе задовольнити запити обох сторін процесу.

У цьому ключі для банку найважливішим є обґрунтування для реструктуризації заборгованості. Зазвичай таким обгрунтуванням може бути сприятливий прогноз розвитку бізнесу.

Важливо підготувати програму з фінансовою моделлю, з якої випливає, що «світло в кінці тунелю є», і компанія зможе вибратися з поточних труднощів без суттєвих втрат. Крім того, жоден банк не зацікавлений у дефолті позичальника, оскільки це може спричинити погіршення фінансових показників банку.

QuoteІ насамкінець хотілося б пригадати цитату Джона Кеннеді: «Слово «криза», написане китайською мовою, складається з двох ієрогліфів: один означає «небезпека», другий — «сприятлива можливість». За умови, що було вжито правильних і своєчасних заходів щодо підготовки бізнесу до фінансової бурі, криза може стати саме «сприятливою можливістю».
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини