Війна негативно вплинула на всі галузі економіки, і гемблінг не став винятком із загального правила. Але, як і представники інших сфер бізнесу, ліцензовані організатори грального ринку від самого початку повномасштабного вторгнення російських військ в Україну активно допомагають державі.
Так, члени Ukrainian Gambling Council (UGC), профільної асоціації, що об’єднує приблизно 80% усіх легальних гемблінгових компаній, цьогоріч уже сплатили сотні мільйонів гривень ліцензійних платежів, перерахували десятки мільйонів на підтримку ВСУ, ТрО і гуманітарні рахунки НБУ та Мінсоцполітики.
Проте одночасно із цим активізувалися представники нелегального ринку азартних ігор, які побачили у війні шанс на додаткові шахрайські заробітки.
Саме тоді, коли доходи українців зменшуються, а діяльність правоохоронних органів насамперед спрямована на відбиття ворожої агресії, нелегали намагаються зіграти на негараздах і отримати кримінальні прибутки. Зазвичай для цього використовуються різні рекламні інструменти, переважно в мережі інтернет.
Розуміючи, що наші правоохоронці не завжди можуть відвертати ресурси для постійного моніторингу PR-діяльності нелегалів, ми, в UGC (за підтримки наших юристів), створили гарячу лінію, на яку можуть звертатися громадяни України, представники медіа, рекламних компаній, легальних організаторів азартних ігор для отримання консультації щодо того, якою має бути легальна реклама азартних ігор, або для скарг на нелегальну рекламу.
І от упродовж місяця роботи гарячої лінії ми побачили, що сформувалася ціла тенденція, коли нелегали використовують матеріали UGC: посилаються на лідерів Асоціації, цитують наші заяви та заяви наших членів і водночас розміщують у текстах білого ринку посилання на свої нелегальні онлайн-сайти. Там рекламують нелегальні бренди, назви яких іноді дуже схожі на назви легальних.
Так, зокрема, у матеріалі про медіаатаки на представників легального гемблінгу є посилання на статті, де поряд із переліком легальних організаторів ринку (Vbet, Cosmolot, Pokermatch, Favbet) згадуються й нелегали – Superboss, Vavada, Вулкан 777.
Впевнена, що це є своєрідною відповіддю нелегалів на появу нашої гарячої лінії для боротьби з незаконною рекламою. Ми вже направили понад 20 кейсів щодо нелегальної реклами до держорганів.
Нагадаю: мета нелегалів – не платити за ліцензію, але подати користувачам послуг свою діяльність як легальну, прикриваючись підтримкою Асоціації та легальних компаній.
Тож перед тим, як скористатися послугами грального бізнесу, перевірте, чи є обраний вами бренд легальним. Зробити це можна й за допомогою сайту нашої Асоціації: там також вказано легальні компанії та сфери їхньої легальної діяльності.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора