Як маркетплейсу ефективно працювати під час блекаутів: досвід MAUDAU

Chief Marketing Officer MAUDAU

Відключення електроенергії стали одним з найсерйозніших викликів для українського бізнесу під час повномасштабної війни. У 2024 році на фоні аномальної спеки блекаути стали більш тривалими та виснажливими, тож українцям довелось шукати нові шляхи адаптації до поточної ситуації. Експерти прогнозують, що відключення електроенергії можуть продовжитись і в осінньо-зимовому сезоні.

Більшість українських компаній підлаштували графіки роботи до відключень світла, ті, хто мали змогу — встановили додаткові джерела живлення.

З генератором, але без кави та мікрохвильовок: як працюють офіси та склади

Переважна кількість офісних працівників MAUDAU працюють віддалено. При цьому компанія має офіс з генератором та інтернетом, який працює без електроенергії, тому за потреби фахівці можуть працювати там. Крім того, є також список дружніх локацій від холдингу Fozzy group, в яких співробітники можуть працювати за потреби — від опорних офісів та офісів «Сільпо» до коворкінгів.

Потужності генератора вистачає тільки на те, щоб покрити найнеобхідніше — живлення робочої техніки та інтернету. Тому під час відключень працівники відмовляються від всього другорядного, наприклад, приготування кави чи користування мікрохвильовками. Це дає змогу безперебійно працювати протягом відключень, які тривають по декілька годин.

На роботу складів відключення електроенергії майже не впливають, оскільки орендодавці забезпечують приміщення альтернативним живленням. Таким чином, коли світло зникає, перехід на інше джерело електроенергії триває менш як хвилину. Генератор працює весь час, поки відсутнє живлення, тому процеси на складі не страждають від блекаутів.

Для фахівців різних департаментів розроблені кілька сценаріїв дій на різні рівні блекаутів — від короткотривалого до тотального довготривалого. Це допомагає уникнути хаосу, адже всі точно знають, що потрібно робити, якщо світла немає 2, 5 чи 8 годин.

Різні канали комунікації та більше фізкультури: робота кур’єрів під час відключень

Перша проблема, з якою стикаються працівники кур’єрської доставки, — перебої у роботі мобільного інтернету та зв’язку. Це критично, адже кур’єрам потрібно бути на зв’язку з гостями та вчасно комунікувати з відділом турботи. На такі випадки у більшості працівників доставки є декілька номерів від різних мобільних операторів, якщо з жодного з них не вдається зв’язатись з гостем — кур’єр просить зробити це через службу турботи. У найгіршому випадку кур’єр попереджає гостя SMS-повідомленням про неможливість доставити замовлення та повертається до гостя пізніше, коли він вийде на зв’язок.

Ще один виклик — ліфти, які не працюють через відключення. Зазвичай кур’єр за пів години до запланованого часу доставки зв’язується з гостем та уточнює, чи працює ліфт. Якщо замовлення не занадто важке, а поверх не перевищує 5, тоді працівник здійснює доставку пішки. Якщо поверх високий або вага замовлення завелика, доводиться імпровізувати: кур’єр може запропонувати залишити посилку у консьєржа або доставити її пізніше, коли з’явиться світло. Більшість кур'єрів майже напам’ять вивчили графіки відключень по районах, в яких працюють:)

Щоб під час відключень світла не страждала швидкість доставки, кур’єр може самостійно адаптувати свій маршрут відповідно до графіків. Наприклад, спочатку поїхати по тих адресах, де світло є, а потім повернутися назад. Навіть якщо такий маршрут буде трохи довшим, то це все одно буде швидше, ніж заносити всі замовлення пішки та марно намагатися зв’язатись з гостями.

На зв’язку попри все: взаємодія з гостями

Усі фахівці Службі турботи працюють віддалено, тому самостійно організовують свої робочі місця. Працівники, які проживають у Києві, мають змогу працювати в офісі.

Відключення електроенергії не впливають на обсяг опрацьованих звернень, проте можуть знижувати швидкість реагування. Утім, працівники Служби турботи намагаються зробити все можливе, щоб лінія залишалась максимально доступною для гостей.

Маркетингові комунікації з аудиторією майже не зазнають змін через відключення, оскільки переважно використовуємо діджитал-інструменти та канали. Таким чином, коли у користувачів є електроенергія та доступ до мережі — вони бачать нашу комунікацію, як і завжди. Єдиний канал, який дійсно залежить від наявності електроенергії — це зовнішня реклама. Частково через це ми відмовились від класичних рекламних бордів та перейшли на цифровий зовнішній носій — LED-панелі. Зараз власники мереж активно обладнують їх резервним живленням, тому цей канал комунікації не просідає навіть за відсутності світла.

Попри всі виклики та непередбачувані обставини, MAUDAU продовжує знаходити шляхи, щоб доставляти повсякденні штуки своїм гостям. Гнучкість у роботі, ефективна адаптація до умов блекаутів та готовність імпровізувати допомагають команді залишатись на зв’язку та забезпечувати безперебійну роботу сервісу. В умовах тривалих відключень світла MAUDAU доводить, що навіть найскладніші обставини не можуть стати перепоною для задоволення потреб гостей..

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page