Пошук нового співробітника — «біль» будь-якого бізнесу. Клієнт не володіє технічними знаннями, але чітко націлений на результат від бажаного функціоналу.
У цьому випадку рекрутер — посередник між бізнесом та ІТ- спеціалістом. Рекрутеру потрібно одночасно врахувати стратегію, зауваження керівника і показати професійний потенціал співробітника.
Як добирати IT-фахівців для різних напрямків бізнесу, розповідає керуючий партнер O2IT Recruitment Рената Карпенко.
IT усі галузі покірні
Жодна велика компанія не обходиться без сучасних технологій. Наприклад, розвиток автомобільної промисловості, створення безпілотників і гаджетів для «розумних» будинків забезпечує програмування в області embedded. Сільське господарство, медицина, безпека, державний і фінансовий сектори — в усіх цих сферах використовуються IT-розробки.
Зараз у світі епідемія коронавірусу. Медики, вчені та програмісти об'єдналися для розв'язання глобальної проблеми.
Центр системних досліджень та інжинірингу при Університеті Джона Хопкінса в перші дні спалаху захворюваності на COVID-19 запустив сайт, що дозволяє стежити за географією поширення хвороби онлайн. Пізніше на віртуальному табло з'явилася статистика щодо одужалих.
Діджиталізація стала невід'ємною частиною суспільства і є потрібною у будь-якому бізнесі.
Дослідники Gartner вважають, що індустрії розвиваються завдяки моделі SaaS (software as a service). Недостатньо просто запропонувати компанії нове. Підприємці — в пошуках експертів, які готові реалізувати бізнес-цілі за допомогою технологій.
Чому вашому бізнесу потрібна допомога IT-спеціаліста
Замовнику не з IT часто складно уявити весь процес розробки. Не варто акцентувати увагу виключно на інженерних властивостях майбутньої системи. Поставте технічне завдання з позиції користувача — зверніть увагу на поточні проблеми і бажане рішення.
Кандидат в ідеалі повинен розуміти специфіку бізнесу, а підприємець — не просто замовляти послугу, а залучати програміста до всіх важливих етапів проєкту. Завдання останнього — зробити життя легшим і прибутковішим для всієї організації.
Для бізнесів з постійним масовим набором персоналу затримки в пошуку потрібного фахівця загрожують збитками. Компанія в середньому може втрачати $400-800 на день. Неякісний підбір також може вилитися в матеріальні витрати, зрив термінів і збій бізнес-процесів.
Рекрутер як посередник між IT і бізнесом
Принципи пошуку IT-фахівців для IT-бізнесу значно не відрізняються від взаємодії з іншими спеціальностями. Не потрібно вміти «кодити» самому, щоб знайти і правильно керувати розробниками.
Важливо розуміти технічні можливості продукту, почути «забаганки» менеджменту і чітко сформулювати запит щодо вакансії.
Перш ніж шукати фахівців, проаналізуйте, які напрямки мають попит на ринку, скільки людей працює в цій сфері, яка їхня середня зарплата і чи може зацікавити їх ваша пропозиція.
Потім разом із замовником перевірте опис вакансії та визначте стратегію пошуку кандидатів. Це одне з головних завдань рекрутменту.
Компанії наполягають, щоб досвід і знання кандидата відповідали профільним завданням. Окрема вимога — щоб людина підходила колективу за духом.
Проте запит керівника — лише один з «китів», на яких тримається пошук талантів. Не біжіть за ідеалами компаній і здобувачів, аргументуйте бізнесу потребу в конкретному кандидаті.
Пам'ятайте про ризики. Можливо, ваш «ідеальний кандидат» передумає і не вийде на роботу в перший день. Не припиняйте пошуки, поки новий працівник не візьметься за виконання обов'язків.
У пошуках «своєї людини»
Зазвичай рекрутер об'єднує роботу двох типів працівників: один ретельно обмірковує завдання перед виконанням, інший — береться за нього швидко, а потім довго виправляє помилки. Обидва повинні володіти ключовими компетенціями: клієнтоорієнтованістю, результативністю, вмінням мислити критично, бути відповідальним і уважним до деталей.
Для рекрутерів поняття «своя людина» — щось особисте, тому персональні якості можуть відрізнятися. Виходячи з портрета кандидата, використовуйте актуальні інструменти для залучення таких людей.
Якщо готові набирати персонал з нульовим досвідом, але великим бажанням розвиватися, відвідайте вищі навчальні заклади з презентацією компанії. Заздалегідь подбайте про привабливість бренду і компанії. Правильне позиціювання організації допоможе пробитися до цільової аудиторії й знайти кращого з кращих.
На кожен товар є свій покупець. Те ж саме стосується вакансій на ринку праці. Як будь-який продукт, вони вимагають правильного, зрозумілого упакування. Недостатньо візуально зачепити «покупця». Розберіться в тому, що продаєте, і лише потім спілкуйтеся зі здобувачем.
Якісний текст вакансії розповідає про переваги роботи у певній компанії, пояснює, як співпраця дозволить кандидату зрости й реалізувати особисті амбіції. Людина захоче стати частиною команди, коли зрозуміє свою роль в проєкті.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора