Від банків до агрохолдингів. Шукаємо IT-фахівця для бізнесу

Рената Карпенко
Керуюча партнерка O2IT Recruitment

Пошук нового співробітника — «біль» будь-якого бізнесу. Клієнт не володіє технічними знаннями, але чітко націлений на результат від бажаного функціоналу.

У цьому випадку рекрутер — посередник між бізнесом та ІТ- спеціалістом. Рекрутеру потрібно одночасно врахувати стратегію, зауваження керівника і показати професійний потенціал співробітника.

Як добирати IT-фахівців для різних напрямків бізнесу, розповідає керуючий партнер O2IT Recruitment Рената Карпенко.

Telegram Logo

IT усі галузі покірні

Жодна велика компанія не обходиться без сучасних технологій. Наприклад, розвиток автомобільної промисловості, створення безпілотників і гаджетів для «розумних» будинків забезпечує програмування в області embedded. Сільське господарство, медицина, безпека, державний і фінансовий сектори — в усіх цих сферах використовуються IT-розробки.

Зараз у світі епідемія коронавірусу. Медики, вчені та програмісти об'єдналися для розв'язання глобальної проблеми.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Центр системних досліджень та інжинірингу при Університеті Джона Хопкінса в перші дні спалаху захворюваності на COVID-19 запустив сайт, що дозволяє стежити за географією поширення хвороби онлайн. Пізніше на віртуальному табло з'явилася статистика щодо одужалих.

Діджиталізація стала невід'ємною частиною суспільства і є потрібною у будь-якому бізнесі.

Дослідники Gartner вважають, що індустрії розвиваються завдяки моделі SaaS (software as a service). Недостатньо просто запропонувати компанії нове. Підприємці — в пошуках експертів, які готові реалізувати бізнес-цілі за допомогою технологій.

Чому вашому бізнесу потрібна допомога IT-спеціаліста

Замовнику не з IT часто складно уявити весь процес розробки. Не варто акцентувати увагу виключно на інженерних властивостях майбутньої системи. Поставте технічне завдання з позиції користувача — зверніть увагу на поточні проблеми і бажане рішення.

Кандидат в ідеалі повинен розуміти специфіку бізнесу, а підприємець — не просто замовляти послугу, а залучати програміста до всіх важливих етапів проєкту. Завдання останнього — зробити життя легшим і прибутковішим для всієї організації.

Для бізнесів з постійним масовим набором персоналу затримки в пошуку потрібного фахівця загрожують збитками. Компанія в середньому може втрачати $400-800 на день. Неякісний підбір також може вилитися в матеріальні витрати, зрив термінів і збій бізнес-процесів.

Рекрутер як посередник між IT і бізнесом

Принципи пошуку IT-фахівців для IT-бізнесу значно не відрізняються від взаємодії з іншими спеціальностями. Не потрібно вміти «кодити» самому, щоб знайти і правильно керувати розробниками.

Важливо розуміти технічні можливості продукту, почути «забаганки» менеджменту і чітко сформулювати запит щодо вакансії.

Перш ніж шукати фахівців, проаналізуйте, які напрямки мають попит на ринку, скільки людей працює в цій сфері, яка їхня середня зарплата і чи може зацікавити їх ваша пропозиція.

Потім разом із замовником перевірте опис вакансії та визначте стратегію пошуку кандидатів. Це одне з головних завдань рекрутменту.

Компанії наполягають, щоб досвід і знання кандидата відповідали профільним завданням. Окрема вимога — щоб людина підходила колективу за духом.

Проте запит керівника — лише один з «китів», на яких тримається пошук талантів. Не біжіть за ідеалами компаній і здобувачів, аргументуйте бізнесу потребу в конкретному кандидаті.

Пам'ятайте про ризики. Можливо, ваш «ідеальний кандидат» передумає і не вийде на роботу в перший день. Не припиняйте пошуки, поки новий працівник не візьметься за виконання обов'язків.

У пошуках «своєї людини»

Зазвичай рекрутер об'єднує роботу двох типів працівників: один ретельно обмірковує завдання перед виконанням, інший — береться за нього швидко, а потім довго виправляє помилки. Обидва повинні володіти ключовими компетенціями: клієнтоорієнтованістю, результативністю, вмінням мислити критично, бути відповідальним і уважним до деталей.

Для рекрутерів поняття «своя людина» — щось особисте, тому персональні якості можуть відрізнятися. Виходячи з портрета кандидата, використовуйте актуальні інструменти для залучення таких людей.

Якщо готові набирати персонал з нульовим досвідом, але великим бажанням розвиватися, відвідайте вищі навчальні заклади з презентацією компанії. Заздалегідь подбайте про привабливість бренду і компанії. Правильне позиціювання організації допоможе пробитися до цільової аудиторії й знайти кращого з кращих.

На кожен товар є свій покупець. Те ж саме стосується вакансій на ринку праці. Як будь-який продукт, вони вимагають правильного, зрозумілого упакування. Недостатньо візуально зачепити «покупця». Розберіться в тому, що продаєте, і лише потім спілкуйтеся зі здобувачем.

Якісний текст вакансії розповідає про переваги роботи у певній компанії, пояснює, як співпраця дозволить кандидату зрости й реалізувати особисті амбіції. Людина захоче стати частиною команди, коли зрозуміє свою роль в проєкті.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини