Від банків до агрохолдингів. Шукаємо IT-фахівця для бізнесу

Рената Карпенко
Керуюча партнерка O2IT Recruitment

Пошук нового співробітника — «біль» будь-якого бізнесу. Клієнт не володіє технічними знаннями, але чітко націлений на результат від бажаного функціоналу.

У цьому випадку рекрутер — посередник між бізнесом та ІТ- спеціалістом. Рекрутеру потрібно одночасно врахувати стратегію, зауваження керівника і показати професійний потенціал співробітника.

Як добирати IT-фахівців для різних напрямків бізнесу, розповідає керуючий партнер O2IT Recruitment Рената Карпенко.

IT усі галузі покірні

Жодна велика компанія не обходиться без сучасних технологій. Наприклад, розвиток автомобільної промисловості, створення безпілотників і гаджетів для «розумних» будинків забезпечує програмування в області embedded. Сільське господарство, медицина, безпека, державний і фінансовий сектори — в усіх цих сферах використовуються IT-розробки.

Зараз у світі епідемія коронавірусу. Медики, вчені та програмісти об'єдналися для розв'язання глобальної проблеми.

Центр системних досліджень та інжинірингу при Університеті Джона Хопкінса в перші дні спалаху захворюваності на COVID-19 запустив сайт, що дозволяє стежити за географією поширення хвороби онлайн. Пізніше на віртуальному табло з'явилася статистика щодо одужалих.

Діджиталізація стала невід'ємною частиною суспільства і є потрібною у будь-якому бізнесі.

Дослідники Gartner вважають, що індустрії розвиваються завдяки моделі SaaS (software as a service). Недостатньо просто запропонувати компанії нове. Підприємці — в пошуках експертів, які готові реалізувати бізнес-цілі за допомогою технологій.

Чому вашому бізнесу потрібна допомога IT-спеціаліста

Замовнику не з IT часто складно уявити весь процес розробки. Не варто акцентувати увагу виключно на інженерних властивостях майбутньої системи. Поставте технічне завдання з позиції користувача — зверніть увагу на поточні проблеми і бажане рішення.

Кандидат в ідеалі повинен розуміти специфіку бізнесу, а підприємець — не просто замовляти послугу, а залучати програміста до всіх важливих етапів проєкту. Завдання останнього — зробити життя легшим і прибутковішим для всієї організації.

Для бізнесів з постійним масовим набором персоналу затримки в пошуку потрібного фахівця загрожують збитками. Компанія в середньому може втрачати $400-800 на день. Неякісний підбір також може вилитися в матеріальні витрати, зрив термінів і збій бізнес-процесів.

Рекрутер як посередник між IT і бізнесом

Принципи пошуку IT-фахівців для IT-бізнесу значно не відрізняються від взаємодії з іншими спеціальностями. Не потрібно вміти «кодити» самому, щоб знайти і правильно керувати розробниками.

Важливо розуміти технічні можливості продукту, почути «забаганки» менеджменту і чітко сформулювати запит щодо вакансії.

Перш ніж шукати фахівців, проаналізуйте, які напрямки мають попит на ринку, скільки людей працює в цій сфері, яка їхня середня зарплата і чи може зацікавити їх ваша пропозиція.

Потім разом із замовником перевірте опис вакансії та визначте стратегію пошуку кандидатів. Це одне з головних завдань рекрутменту.

Компанії наполягають, щоб досвід і знання кандидата відповідали профільним завданням. Окрема вимога — щоб людина підходила колективу за духом.

Проте запит керівника — лише один з «китів», на яких тримається пошук талантів. Не біжіть за ідеалами компаній і здобувачів, аргументуйте бізнесу потребу в конкретному кандидаті.

Пам'ятайте про ризики. Можливо, ваш «ідеальний кандидат» передумає і не вийде на роботу в перший день. Не припиняйте пошуки, поки новий працівник не візьметься за виконання обов'язків.

У пошуках «своєї людини»

Зазвичай рекрутер об'єднує роботу двох типів працівників: один ретельно обмірковує завдання перед виконанням, інший — береться за нього швидко, а потім довго виправляє помилки. Обидва повинні володіти ключовими компетенціями: клієнтоорієнтованістю, результативністю, вмінням мислити критично, бути відповідальним і уважним до деталей.

Для рекрутерів поняття «своя людина» — щось особисте, тому персональні якості можуть відрізнятися. Виходячи з портрета кандидата, використовуйте актуальні інструменти для залучення таких людей.

Якщо готові набирати персонал з нульовим досвідом, але великим бажанням розвиватися, відвідайте вищі навчальні заклади з презентацією компанії. Заздалегідь подбайте про привабливість бренду і компанії. Правильне позиціювання організації допоможе пробитися до цільової аудиторії й знайти кращого з кращих.

На кожен товар є свій покупець. Те ж саме стосується вакансій на ринку праці. Як будь-який продукт, вони вимагають правильного, зрозумілого упакування. Недостатньо візуально зачепити «покупця». Розберіться в тому, що продаєте, і лише потім спілкуйтеся зі здобувачем.

Якісний текст вакансії розповідає про переваги роботи у певній компанії, пояснює, як співпраця дозволить кандидату зрости й реалізувати особисті амбіції. Людина захоче стати частиною команди, коли зрозуміє свою роль в проєкті.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини

У Києві та Харкові відкрили метро: що потрібно знати

На фоні послаблення карантинних заходів, які пов'язані з коронавірусною хваоробою COVID-19, Київський та Харківський метрополітени відновили роботу 25 травня. Рішення щодо відкриття метро у Дніпрі буде прийнято на засіданні Дніпропетровської облради 25 травня.

Чорногорія першою в ЄС перемогла COVID-19

Першою країною у Європі, яка подолала коронавірус COVID-19 стала Чорногорія. У країні вже 20 днів поспіль не фіксували випадків зараження.

У Швеції запустили першу загальнодоступну мережу 5G

Телекомунікаційна група Tele2 24 травня ввела в експлуатацію першу в Швеції загальнодоступну мережу мобільного зв'язку п'ятого покоління (5G). Про це повідомило агентство DPA International.