Facebook Pixel

Екологічний контент. Як не смітити в соціальних мережах

Юрій Коротких
Експерт з корпоративних комунікацій та особистого PR

«Не бракує гріха в многомовності, а хто стримує губи свої, той розумний». Притчі Соломона 10:19.

Цар Соломон знав, про що говорив. Публічні люди, блогери, бренди, експерти, піарники — у кожного з них регулярний і мало не щоденний головний біль, пов'язаний зі створенням контенту. Інформаційне поле настільки перевантажене, що потрібно докладати максимум зусиль, щоб просто бути присутнім. І ще ніколи у світі комунікацій не було такого достатку порожніх і сміттєвих текстів, картинок, відео та іншої народної творчості.

Є цікаві теми й посилання, але настільки складні літературні конструкції, що читати їх неможливо. Буває й навпаки: правильний технічний текст або відео, але без душі. Книга Ільяхова «Пиши, скорочуй» має бути настільною не тільки для копірайтерів і професійних комунікаторів, але і для кожного, у кого є акаунти в соцмережах.

Згідно зі звітом Hootsuite за 2020 рік, українці проводять у соцмережах майже 3 години щодня. Який відсоток корисного контенту ми споживаємо? Тут усе індивідуально. Щоб не збільшувати контент-кладовище, а створювати інформативні й цікаві пости та вкладати свої думки в структурну формулу, є 4 золоті етичні правила. Їх насправді більше, але нехай буде 4. Для конкретики.

Не пишіть, бо треба

Навіть якщо у вас є цілий контент-план на 3 роки наперед із жорсткими дедлайнами, залишайтеся у свободі. Будьте відкритими до ситуативних інфоприводів. Підхоплюйте тренди й тренуйте креативність. Але, будь ласка, не женіться за лайками. Одного разу ви зав'язнете в цьому азарті, що неминуче призведе до втрати вашої індивідуальності, а в хід підуть усілякі негарні технології.

Епатаж підписників провокаціями, тролінг, спекуляції на хайпі та інші 50 відтінків сірого SMM. Будьте есенціалістом у своїх комунікаціях. Пишіть менше і скромніше, але зі смаком і здоровим глуздом.

Не пишіть про те, у чому не розбираєтеся

Не всі інфоприводи є однаково корисними. Якщо ви вибрали якусь нішу або образ, будьте йому вірними. Топменеджер солідної компанії, який постить котиків, й інста-мама, яка розмірковує про геополітичну кризу на Близькому Сході, — це нонсенс. Не обманюйте свою аудиторію. Вони люблять вас саме за вашу експертність, а не чужу.

Не пишіть банальних речей

Якщо хочеться писати про очевидне й неймовірне — ок, але не будьте банальними: що весь Київ стоїть у заторах, випав перший сніг або настало 1 травня чи 3 вересня.

Додавайте свій особистий досвід, пов'язаний із цією ситуацією. Люди читають людей. Вони прокрутять стрічку донизу, якщо не побачать історії. Або розваги. Або особистої вигоди.

Не пишіть, якщо не готові приймати наслідки, що ви — це ви

Останній твіт Ілона Маска про те, що майнінг біткоїнів — це не екологічно, обвалив вартість криптовалюти на 10%. Рівень капіталізації «Тесли» також є прямо пропорційним настрою його власника. Зізнання Маска в тому, що він страждає на психічний розлад, боляче вдарило по акціях його компанії. Такою є ціна свободи слова. Якщо вас не лякають репутаційні, фінансові й інші ризики, то пишіть що хочете. Сервери фейсбуку витримають будь-який треш, але чи варто це того?

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора