Відсьогодні започатковує нову рубрику – «Податки для МСБ. Поради від Олександри Томашевської».
Олександра Томашевська – податкова консультантка Київського центру підтримки і розвитку бізнесу. У цій рубриці вона роз’яснюватиме найважливіші нюанси щодо податків і ФОП, які слід знати українським підприємцям.
До вашої уваги перший матеріал – про те, як максимально просто провести звірку з податковою.
Податкова інспекція майбутнього, мабуть, розсилатиме платникам податків приємні новини і вітання, що усі податки сплачені і у них немає заборгованості перед бюджетом, додаючи веселі смайли і меми. Але на сьогоднішній день, щоб переконатися, що у тебе немає податкових боргів, запит про стан розрахунків з бюджетом потрібно робити самостійно. Отже, чи може звичайний громадянин швидко звіритися із податковою?
Швидкий, зручний і електронний
Так, ідеться про кабінет платника податку, зайти в який можна на сайті Державної податкової інспекції України, за посиланням. Звісно, для входу в електронний кабінет платника податків слід скористатися ключем електронного цифрового підпису.
Ключ можна оформити, якщо ви завітаєте особисто до зручного для вас центру сертифікації ключів. Безкоштовно це можна зробити, наприклад, у податковій інспекції. Збираючись до податкової, не забудьте документ, що посвідчує особу, свій податковий номер, а також флешку чи інший носій для запису файлу ключа.
Якщо громадянин є клієнтом ПАТ КБ «Приватбанк», то для нього існує варіант отримання ключа ЕЦП онлайн, через АЦСК КБ «Приватбанк», з авторизацією через засоби зв’язку. Генеруючи ключ, не забудьте пароль до нього, оскільки відновити пароль не можна, можна лише відкликати ключ і зробити новий. Ключ цифрового підпису бажано зберігати на захищеному носії та пильнувати доступ до нього, щоб інші люди не отримали доступ до державних сервісів замість вас.
При вході у кабінет платника податку ви обираєте спочатку центр сертифікації ключів, який виготовляв ваш ключ, потім завантажуєте файл ключа і вводите пароль. Якщо авторизація виконана без помилок, можна увійти у свій кабінет платника податків.

Вхід до Особистого кабінету
У меню є розділ «Стан розрахунків з бюджетом», при відкритті якого можна переглянути актуальний стан розрахунків з бюджетом. Важливо, щоб колонка «Податковий борг» була з нульовими значеннями :).

Стан розрахунків з бюджетом
Чи безпечно заходити у кабінет платника податків, якщо ніколи не платив податків?
Іноді люди вважають, що отримавши ключ ЕЦП і користуючись сервісами кабінету платника податків, можна привернути до себе увагу податкових органів, які уважно дивитимуться, що громадянин робить у своєму кабінеті.
Насправді кабінет платника податків існує незалежно від того, користується ним платник податку чи ні. І якщо у громадянина є податковий борг з різних причин – наприклад, він є власником нерухомого майна і не знає про існування податку на нерухоме майно в Україні, то, ховаючи голову у пісок як жираф, податкових боргів він не позбавиться. Ба більше, ігноруючи комунікацію з податковими органами, можна «дочекатися» неприємного моменту арешту банківських рахунків у зв’язку із непогашенням боргів з податків.
Можемо порадити щороку своєчасно перевіряти кабінет платника податків, щоб виявити і погасити таку заборгованість. Ця можливість також існує онлайн, оскільки у рядку навпроти кожного з податків є стовпчик «Реквізити», який дозволяє перейти у меню до сплати податку карткою.
Час на роботу з кабінетом платника податків – до 30 хвилин.
Якщо потрібне письмове підтвердження про стан розрахунків з бюджетом
Іноді перегляду інформації у онлайн-режимі недостатньо, адже кабінет відображає дані, які обробляються Казначейством, і інформація може з’являтися з невеликою затримкою. Тобто, борг з податків може з’явитися і «заднім числом». І у ряді випадків важливо мати саме письмове підтвердження про відсутність податкового боргу чи, скажімо, про наявність переплати з певного податку.
Для підтвердження факту відсутності заборгованості перед бюджетом на певну дату варто зробити запит. У розділі «Листування з ДПС» можна обрати тип документу «Лист» і тематику «Податковий борг», якщо йдеться про відсутність боргу, чи «інші питання, що належать до компетенції ДПС», якщо мова йде про підтвердження переплати з податків. Лист із запитом доведеться додавати у прикріпленому файлі. Під час відправлення він підписується ключем ЕЦП, за допомогою якого здійснювався вхід у кабінет платника податків.

Листування з ДПС
Відповідь може надійти як поштою у паперовому вигляді, так і у електронному вигляді на вимогу платника податку.
Час на направлення письмового запиту про стан розрахунків с бюджетом – до двох годин, враховуючи складання запиту.