В Україні вже понад два тижні працює програма «Національний кешбек», яка передбачає повернення 10% від витрат на покупку товарів українських виробників. Отже таємні покупці від вирушають на шопінг та діляться досвідом.
Як ми шукали товари з Національним кешбеком на поличках
Хоча в програмі зареєстровані понад 20 тис. торгових точок, які пропонують майже 40 тис. товарів від 600 виробників, знайти товар на полицях магазинів – завдання з зірочкою.
Ми побували в десятках магазинів, і лише в одному побачили маркування товарів, які продаються за програмою «Національний кешбек». Назву цієї мережі шукайте в кінці статті.
В усіх інших торгових точках треба шукати товари з кешбеком вручну, що майже нереально. Адже в більшості магазинів на ціннику навіть не вказують країну-виробника. А це означає, що у пошуках кешбеку варто мандрувати магазинами з довжелезним переліком товарів та відшуковувати їх на полицях. Це неймовірно ускладнює задачу.
Чи можна купити товари з національним кешбеком онлайн
Варто додати, що деякі товари з кешбеком не вдалося придбати в інтернеті. Наприклад, на телефонній гарячій лінії компанії «Стратег Україна», яка посідає перше місце за кількістю пропозицій у програмі, порадили шукати їх ігри та пазли з кешбеком у магазинах, але не уточнили, в яких саме. Знайти ці товари не вдалося ні у книжковій крамниці «Буква», ні в дитячому магазині «Антошка», ні в спеціалізованих магазинах з асортиментом настілок. Отже про кешбек на пазли поки залишається тільки мріяти.
Що відомо про Національний кешбек персоналу магазинів
В цілому в магазинах продавці або взагалі не чули про програму, або не знають, які товари йдуть за нею. Так, в магазині косметики Eva просто показали полицю з кремами українських виробників, але чи є вони в програмі, треба шукати самостійно.
В спеціалізованому магазині Duna запевнили, що на всі їхні товари є кешбек. Логіка проста – тут тільки український виробник. придбав шкарпетки, кешбек поки чекаємо.
В більшості аптек теж не чули про кешбек, навіть у заявлених в програмі. Тільки в «Аптеці оптових цін» підтвердили, що вони приєдналися до Національного кешбеку, але ще не отримали ніяких роз’яснень, що з цим робити далі. Все, що змогли запропонувати, – декілька товарів українських виробників. Але чи є вони в програмі, також треба з’ясовувати самостійно.
В аптеці «Доброго дня» вказують країну-виробника, але без якихось додаткових маркувань, а дуже дрібний шрифт на цінниках важко розгледіти.
В «Епіцентрі», який також заявлений серед точок із кешбеком, немає маркування, а продавці навіть не чули про таку програму.
Що стосується продуктових мереж ("Сільпо», «МегаМаркет», «Ашан», «Пчілка», АТБ, Novus, «Фора»), то в жодній з них не знайшов маркування. Подекуди на цінниках вказують країну-виробника, але знову ж таки, чи є кешбек саме на цей товар, треба шукати вручну.
До речі, корма для котів входять в ТОП-10 найпоширеніших товарів у «Національному кешбеку». Однак не знайшов жодного зоомагазину, де хоча б чули про цю програму.
Єдине місце, де можна легко знайти і корми, і шкарпетки, а також багато інших товарів з кешбеком, – мультимаркет «Аврора». Адже там інформацію про Національний кешбек можна побачити на ціннику. Станом на 16 серпня 2024 року це єдина мережа, де вже промаркували товари з кешбеком, яку вдалося знайти .
Деякі виробники не стали чекати, коли їхній товар промаркують, і почали робити це самі. Наприклад, «Галичина» помітила свої питні йогурти емблемою кешбеку на кришці.
Станом на зараз система виглядає настільки незручною, що її навіть важко назвати робочою. Але треба зауважити, що поки «Національний кешбек» працює в тестовому режимі. Можливо, у жовтні вирушати на шопінг та підтримувати українського виробника буде легше.