Майновий комплекс державного стивідора морського порту «Херсон» буде переданий у концесію до початку 2022 року.
«Концесія морського порту «Херсон» — пілотний проєкт. У перехідний період виявилася недосконалість концесійного законодавства. Аби концесія відбулася, проблемні моменти вирішуються спільно з іншими органами влади шляхом ухвалення підзаконних актів. Були також певні затримки з оформленням землі, але це належить до компетенції місцевих громад», — розповів заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков виданню «Інтерфакс-Україна».
Він додав, що підписання фінальних документів щодо концесії порту «Ольвія» заплановане не перші числа грудня цього року.
За словами Васькова, додатково Мінінфраструктури готує пропозиції щодо оптимізації концесійного процесу.

Контекст. У вересні 2019 року уряд оголосив про старт конкурсів за пілотними проєктами концесії в портовій галузі. З кожним із переможців укладуть договір. Його сторонами будуть: Мінінфраструктури, Адміністрація морських портів України, підприємство, яке створять як переможець конкурсу в Україні для того, аби реалізувати проєкт. Для порту «Ольвія» концесія надається на 35 років, для Херсонського порту – на 30 років.
Договір про передачу порту «Херсон» в концесію був підписаний 26 червня 2020 року. За узгодженими умовами, концесіонер – «Рісоіл – Херсон» — мав вкласти в об’єкт 300 млн грн та ще 18 млн — в місцеву інфраструктуру.
Днями стало відомо, що з проєкту концесії Херсонського морпорту вийшов один з інвесторів компанії «Рісоіл – Херсон» — Джемал Інаішвілі. Він пояснив своє рішення непрозорими умовами та затягуванням процесу передачі об’єкту. Інаішвілі підкреслив, що замість обіцяних пів року процедура затягнулася на майже півтора.
У серпні цього року з проєкту концесії вийшов співвласник Risoil Шота Хаджишвілі. Бізнесмен аргументував своє рішення непрозорими умовами роботи в морі порту «Херсон».