Танення ковідних мільярдів: світові лідери з доставки їжі втрачають у ціні

Фото: Depositphotos

Понад $15 млрд втратили світові мережі з доставки їжі та продуктів від своїх пікових показників під час пандемії ковіду. Бум на доставку їжі зробив мільярдерами шість власників компаній, четверо з яких уже втратили цей статус, пише Bloomberg.

Падіння попиту на доставку їжі було передбачуваним

«Той факт, що високі надзвичайні темпи зростання є винятковим явищем і не можуть підтримуватися на однаковому рівні протягом багатьох років, здоровий глузд мав передбачити», — прокоментував Маттіас Шу, викладач Школи бізнесу у Люцерні.

Загальна капіталізація чотирьох найбільших компаній доставки їжі на сьогодні втратила 73% від своїх пікових показників 2020-2021 років. Це — турецька Getir, амстердамська Just Eat Takeaway.com NV та американські Instacart та DoorDash Inc.

Оцінка капіталу компанії Instacart почала падати у березні 2022 року: з $39 млрд до $24 млрд, як повідомляє CNBC. У вересні 2023 року Instacart вперше вийшла на публічні торги з акцій (IPO) з первинною капіталізацією вже у $9 млрд.

У липні 2023 року Джитсу Гроен з Just Eat Takeaway сказав, що бізнес все ще чутливий до тенденцій ковіду як провісника попиту, а замовлення зросли на чверть «через відновлення випадків захворювання». У серпні Тоні Сюй з DoorDash звертав увагу, що в постпандемічному середовищі електронної комерції «є багато проблем, які потрібно вирішити». Тоні Сюй — один з тих, хто ще не втратив свій мільярд.

Компанія з доставки їжі Getir скорочує штат

Назім Салур із компанії Getir наразі останній, хто втратив статус мільярдера, згідно з аналізом Bloomberg. Попри те, що карантинні заходи через пандемію в останні роки зменшилися, а попит на доставку їжі уповільнився, Getir прагнув розширитися. Після звіту про збиток у $529 млн у 2021 році компанія витратила $1,2 млрд у 2022 році на покупку німецького конкурента Gorillas Technologies. Getir також поширився на США та Західну Європу, але на початку 2023 року відмовився від кількох країн Європи.

На липневій зустрічі з персоналом Салур повідомив, що турецький ринок — єдиний прибутковий сегмент. У серпні компанія заявила, що скоротить понад 10% своєї глобальної робочої сили, приблизно 2500 співробітників.

Читати на The Page