Facebook Pixel

«Україна агресивно та швидко впроваджує екологічні інновації» – Вікторія Бурківська

Нині Вікторія Бурківська – генеральна директорка та співвласниця компанії «Студіопак». 2003 року вона першою в Україні завезла з Італії імпортну упаковку з алюмінієвої фольги. На ринку тоді панував пластик. «Ми проводили навчальні семінари, де розповідали про унікальні переваги нової упаковки, її екологічну цінність та різницю з пластиковою альтернативою. Просували ідею через виставки та відеоконтент», – згадує вона.

Інвестиції себе виправдали, виник зворотний зв'язок, ринок прийняв товар. Розуміючи перспективу, Бурківська у 2008 році відкрила своє виробництво. Продукція «Студіопаку» займала 30% вітчизняного ринку, збільшувався експорт.

Після початку повномасштабного вторгнення «Студіопак» одразу відмовився від ринків Росії та Білорусі. Підприємство тимчасово переїхало на захід України. Вітчизняні клієнти продовжували робити замовлення, чим і врятували бізнес компанії, оскільки іноземні замовлення практично припинилися через побоювання зриву контрактів.

У липні 2022 року уряд запустив програму «єРобота», в рамках якої можна отримати від держави безповоротну грантову допомогу для започаткування або розширення бізнесу. Одна із програм – «Новий рівень» – призначена для переробних підприємств, за якою підприємці можуть отримати до 8 млн грн на розвиток бізнесу. Подала заявку й Вікторія. В інтерв'ю The Page вона розповіла, як для її компанії зараз змінилися умови роботи та які можливості для розвитку бізнесу вона бачить. Інтерв'ю ми доповнили актуальною інформацією щодо програми «єРобота», отриманої в Мінекономіки.

Вікторія Бурківська

Вікторія Бурківська


На якому етапі розвитку була компанія «Студіопак» напередодні 24 лютого 2022?

- Бізнес був на підйомі, щорічний приріст 40% у валюті, частка експорту 30%. Упаковка із алюмінієвої фольги була нашим монопродуктом.

Як і чому ви ухвалювали рішення про релокацію обладнання?

– На початок березня 2022 року бойові дії підійшли на відстань 5 км від заводу. Було дуже небезпечно там перебувати.

Як і куди переїжджали?

– У Тернопільську область, на майданчик птахофабрики, з якою ми співпрацювали раніше. Наші співробітники виявили свої найкращі якості – вони під обстрілами демонтували обладнання та вантажили у фури. Відправили найцінніше обладнання та частину сировини, щоби була можливість хоч із чогось починати на новому місці. Відправили щонайменше, тому що було дуже складно на той момент знайти транспорт. Вартість однієї доставки до Тернополя становила 60 тис. грн.

Виробництво упаковки в компанії «Студіопак»

Виробництво упаковки в компанії «Студіопак»

Як ви загалом оцінюєте свої витрати на переїзд?

– У розмірі квартального прибутку.

Чому повернулися?

– Бойові дії на Київщині припинилися, більшість наших співробітників почали повертатися до Києва. Тому й ми вважали за доцільне повернутися.

Як зараз змінилися ваші ланцюжки постачання сировини, збуту та доставки продукції клієнтам?

– У 2022 році сировину (алюмінієву фольгу) ввозили через європейську компанію, щоб зберегти умови оплати (відстрочення платежу), оскільки міжнародні страхові компанії відмовлялися на той момент страхувати ризики через війну. 2023 року повернулися до постачання безпосередньо.

Щодо збуту, на жаль, з початком повномасштабної війни ми втратили весь експорт. Доставка внутрішнім клієнтам не змінилася.

Хто зараз ваші основні клієнти?

– Українські мережеві ритейлери, національні дистриб'ютори, клієнти у каналах B2B та HoReCa (підприємства хлібної, м'ясної, кондитерської промисловості та ін.).

Від яких бізнес-планів вам довелося відмовитись через війну?

– Ми планували розширення виробництва асортиментної лінійки контейнерів із харчової алюмінієвої фольги, спорудження виробничого приміщення.

Як з'явилася ідея виробництва упаковки, що біорозкладається?

– Регулярне відвідування міжнародних спеціалізованих виставок та відстеження глобальних трендів дозволяє нам добре розуміти, куди рухається галузь упаковки. Тема екології для неї зараз найважливіша та найгарячіша.

Наскільки ринки України готові прийняти таку упаковку?

– У порівнянні із забюрократизованою Європою наша країна дуже агресивна та маркетингогнучка у питанні швидкого впровадження інновацій. Наш основний локомотив – екологічно обізнана та орієнтована молодь. Вона активно просуває принципи екологічної стійкості та переробки відходів. Дуже багато стартапів у цьому напрямі було придумано українською молоддю. Зрозуміло, що екологічна упаковка дорожча за звичайну, але багато людей розуміють, за що і чому вони платять.

Виробництво в компанії «Студіопак»

Виробництво в компанії «Студіопак»

Чи є перспективи її експорту?

– Наразі ми проводимо маркетингові дослідження з метою організації експорту до країн Східної Європи.

На що ви спрямували кошти гранту, отриманого за програмою «єРобота»?

– Ми отримали 8 млн грн і придбали обладнання для виробництва паперової екологічної біорозкладної упаковки. Заявку на грант склали та подали самостійно, без допомоги консультантів.

Стан програми «ЄРобота» у січні 2024 року та її перспективи

З початку реалізації програми, станом на 10.01.2024, після опрацювання заявок на отримання грантів на переробку «Новий рівень» прийнято 807 позитивних рішень на загальну суму 4095,3 млн грн. Зокрема Мінекономіки ухвалило 650 рішень на суму 3382,2 млн грн та Держцентрзайнятості – 157 на суму 713 млн грн.

У 2023 році Мінекономіки прийнято 381 позитивне рішення щодо надання грантів на суму 1953,6 млн грн.

Фактично Мінекономіки з початку реалізації програми виплатило 503 гранти на суму 2619,6 млн грн, у тому числі за 2023 рік виплачено 326 грантів на суму 1661,8 млн грн.

«Розвиток переробної галузі – це фундамент стратегії економічного зростання України. Збільшення доданої вартості за рахунок переробки – це необхідна передумова стабільного розвитку. Саме тому уряд створив систему грантових програм для стимулювання переробних підприємств», – наголосила Надія Бєгун, заступниця міністра економіки.

Подякувати 🎉