ГТС України доведеться скорочувати
Газотранспортна система України була побудована для транзиту 145 млрд кубометрів на рік та в розрахунку на споживання 100 млрд. Таких обсягів вже ніколи не буде, тож потрібно швидко оптимізувати всю інфраструктуру під нову реальність. Про це в інтерв'ю The Page сказав Сергій Макогон, екскерівник «Оператора газотранспортної системи України» (ОГТСУ).
Підтримка надмірної інфраструктури дуже дорого коштує та лягає на плечі кінцевих споживачів у вигляді тарифів на послуги операторів. А навіщо платити за те, що вже ніколи не потрібно?
Експерт зазначив, що зараз немає єдиної стратегії оптимізації всієї газової інфраструктури, і кожен оператор ГТС, ПСГ та розподільчих мереж працює окремо виключно у власних інтересах. Єдиний оператор інфраструктури зміг би все об'єднати та оперативно ухвалювати рішення щодо оптимізації.
І це не є порушенням європейських директив. У багатьох країнах існують саме об'єднані оператори ГТС та ПСГ. Наприклад, у Польщі минулого року сховища було передано оператору ГТС, який до цього вже керував і СПГ-терміналом. Вони зрозуміли, що саме об'єднаний оператор зможе швидко приймати рішення та забезпечить необхідний розвиток усієї інфраструктури, розуміючи потреби ГТС, ПСГ та СПГ-терміналів. А у нас – «лебідь, рак та щука».
Крім того, великому єдиному оператору було б легше залучати фінансування міжнародних фінансових організацій. А згодом такий оператор міг би вийти на ІРО для залучення додаткових інвестицій у країну.