Валерія Ліскіна та Анастасія Овсієнко — досвідчені грумери, які півтора року тому вирішили відкрити власний бізнес. Так у Києві з’явився грумінг-салон та зооготель Kit&Pes. Власниці розповіли про складні умови праці з тваринами та юридичні моменти, які треба враховувати, щоб заробляти на домашніх улюбленцях.
Мода на декоративні породи створює попит у зообізнесі
Чому ви вирішили об’єднати грумінг-салон та зооготель?
Нині у багатьох людей є тваринки, і коли треба кудись поїхати, не завжди можна їх взяти з собою. Коли ми створювали грумінг-салон, вирішили всі спектри послуг для тварин з’єднати в одному місці. Власники довіряють нам і залишають улюбленців на перетримку. Наш готель розрахований лише на трьох гостей.

Грумінг-салон та зооготель Kit&Pes заснований під час війни. Джерело: Kit&Pes
Крім того, у березні 2024 року в нас відкрилася школа грумерів. Ми викладаємо грумінг з нуля, даємо початкові базові знання, які потрібні, щоб почати працювати грумером. Також у нас є бізнес-урок, як з нуля відкрити грумінг-салон та зооготель.
Є якісь умови перебування у вашому готелі?
Ми не приймаємо великі породи собак, лише до 10 кг, щоб їм було комфортно один з одним, і щоб не боялися власники, що їхнього маленького собаку може налякати великий. Не з’єднуємо песиків та котиків. Обов’язково, щоб тварина мала щеплення та була оброблена від паразитів. Ця умова є безпекою як для працівників, так і для наших гостей.

До зооготелю приймають лише прищеплених тварин. Джерело: Kit&Pes
Скільки інвестицій потрібно для розбудови такого бізнесу?
По-перше, це приміщення, обладнання. Все залежить від того, якого класу ви хочете салон. Чи то просто кабінет, чи салон вище середнього рівня. Якщо це невеликий кабінет, то можна вкластися до $3 тис. Тоді вам буде потрібно лише приміщення, обладнання та косметика. А якщо ви хочете салон вище середнього класу, то може бути і більше ніж $10 тис. Ціни зростають на обладнання кожного місяця.
Скільки у вас натепер працює людей?
Коли ми тільки відкрилися, ми працювали удвох, а зараз є ще один майстер. Ще є СММ та чоловік, який розробляв нам сайт, він також слідкує за рекламою в Google, і нічна зооняня. Тобто нас шестеро.

У зообізнесі дуже багато юридичних питань. Джерело: Kit&Pes
У зообізнесі дуже багато юридичних нюансів
Що потрібно враховувати перед стартом такого бізнесу?
Дуже дорога реклама. У нас дуже багато фінансів іде на рекламу, майже половина прибутку. Без реклами нині важко. Також потрібно звертати увагу на такі нюанси, як світло. Потрібні генератори, тому що у нас дуже потужне обладнання: це і фени, і бустери. У нас є фен, який тягне 3300 Вт, звичайний екофлоу або батареї не потягнуть. А ще інше обладнання, бойлери, тому у нас великі генератори.
Також ми зіткнулися з такою проблемою, як наявність сусідів. Зазвичай більшість грумінг-салонів відкриваються у спальних районах. Так людям зручніше: спустився, приніс собачку на грумінг і залишив. Тому зазвичай грумінг-салони розташовані не в центрі і не в якихось торговельних центрах. Сусіди можуть бути проблемою, бо їм може заважати шум генератора або гавкання собак. Хоча у нас генератор стоїть за законом, правильно: 6 метрів від будівлі, працює не раніше, ніж о 8 ранку і не пізніше 8 вечора. Усі нюанси ми виконуємо згідно з законом. Юридично до нас немає жодних питань.

Стрижка у салоні коштує від 1000 грн. Джерело: Kit&Pes
Що стосується зооготелю. Через те, що у нас салон розташований в багатоповерховому будинку, за законом не можна, щоб у приміщенні було більше ніж три тваринки. Усі моменти відразу не врахуєш, але на курсах ми розповідаємо про це все.
Ми коли відкривалися, деякі моменти щодо зооготелю не знали, консультувалися з юристами.

Багато юридичних питань у цьому бізнесі?
Зооготель і грумінг в нашій країні не існує юридично. Таких професій не існує в реєстрі. Для нас це як добре, так і погано. Зооготель можуть прирівняти до притулку, а в багатоповерхових будинках не має бути притулків для тварин. Для цього має бути дозвіл, повинно бути обладнане приміщення, звукоізольоване.

Постійні клієнти приходять раз на 3-6 тижнів. Джерело: Kit&Pes
Якщо ми говоримо про зооготель, за законом ми не маємо права приймати більше ніж три собачки. Тільки в такому разі не потрібні додаткові юридичні документи. Але якщо брати більше, то вони будуть потрібні.
Можете поділитися, скільки ви витрачаєте на рекламу?
Google в день з'їдає 600 грн. В Instagram за шість днів ми витрачаємо $48. У нас реклама йде без перерви, на постійній основі. Ми рекламуємо і готель, і грумінг, і школу.
Грумінг-салон розраховує на постійних клієнтів
Хто ваш основний клієнт?
Це господарі декоративних собачок, які приходять щомісяця. У нас фокус саме на них. Великі собаки зазвичай приходять раз на пів року. А йорки, мальтіпу, пуделі, болонки, шпіци ходять до нас раз на 3-6 тижнів. Ми орієнтуємося на маленьких декоративних, яким потрібен догляд щомісяця.

До 4 годин йде на грумінг одного собаки. Джерело: Kit&Pes
Скільки у вас коштує стрижка?
Від 1000 грн, якщо говорити про гігієнічні комплекси. Це середня вартість по Києву. Ми відкрилися нещодавно і від початку орієнтувалися на клієнтів, які приходитимуть до нас регулярно.
Нині модно заводити мальтіпу. Це дуже дорога порода, хоча вона і не зареєстрована офіційно. Догляд за нею дуже специфічний і дорогий. Ми не користуємося дешевими шампунями, робимо все, щоб собака від нас пішов гарний і цей ефект зберігався довго.
Як взагалі формується цінова політика: косметика, оренда приміщення, комунальні послуги, досвід майстрів. Ми проходимо регулярно майстер-класи, постійно навчаємося, бо у цій сфері також є мода, популярні стрижки, треба постійно навчатися, а це також дорого. Ножиці можуть коштувати 4 тис. грн. Ще заточка кожні три місяці.
Скільки коштує у вас зооготель?
Котики — 550 грн за добу, а собачки — 750 грн. Сюди входять цілодобовий нагляд, прогулянки за індивідуальним графіком, звіти з фото та відео.

В зооготелі одночасно перебувають не більше трьох тварин. Джерело: Kit&Pes
Також ми дуже ретельно ставимося до репутації. Зараз такий інфопростір: якщо щось трапляється, то відразу стає відомим. Треба піклуватися про свою репутацію.
До процедур собаку треба привчати з дитинства
Як ваші клієнти ставляться до цих усіх процедур?
Якщо навчати з маленького віку, то все буде добре. Ми завжди кажемо, що перший раз треба приводити собачку на грумінг відразу після карантину, у віці 3-3,5 місяця. Цуценя швидко привчиться до ножиць, до фену і далі вже просто працювати. Клієнти всі різні, ми намагаємося з ними розмовляти. Ми зацікавлені, щоб клієнти були задоволені, бо існує ще і сарафанне радіо.
Укуси бувають?
Буває і таке. Більше ми отримуємо укусів і подряпин від котів, для них це більш стресова процедура. Якщо відразу бачимо, що кіт неспокійний і захищає себе, то ми таких не приймаємо, бо це для нього дуже стресово, та й для нас також.

До грумінгу собаку треба привчати з дитинства. Джерело: Kit&Pes
У вашому бізнесі є якась сезонність?
Так. Взимку собачок не так багато, котів взагалі немає. Зазвичай великі породи приходять двічі на рік: восени та навесні, коли починається суперлинька. Сезон у нас починається весною, коли собачки починають роздягатися, власники хочуть робити гарні стрижки. Але є господарі, які не зважають на сезонність. У листопаді очікуємо спад, але перед новорічними святами знов буде підйом, тому що власники бажають, щоб їхні улюбленці також виглядали гарно на свята.
Що б ви порадили людині, як привчити собаку до цих процедур?
Краще не робити цього дома. Бо того бідного собаку скручують, можуть зробити боляче, а потім він вже боїться звичайних процедур. Після процедур обов’язково лагідним тоном його похвалити, дати ласощі. Якщо це робити постійно та з малого віку, то вони вже знають, що ці процедури займають якийсь час, але скоро за ними прийдуть їхні пет-батьки і заберуть їх. Можна також покласти біля цуценяти фен, щоб він звикав до цих звуків. Часто буває, що вдома собака ці процедури не приймає, а приходить до нас, в чуже приміщення до чужих людей, і стає «шовковою».