Фото: unsplash
Карантин багатьох змусив замислитися якщо не про перехід в інтернет, то про розвиток свого онлайн-бізнесу. The Page починає серію публікацій, присвячених цій темі.
Спершу ми проаналізували те, яким чином змінилася популярність застосунків для смартфонів у магазинах Android та Apple. Рейтинг складено за даними на момент початку карантину, проміжні дати 22 березня і 14 квітня.
Які програми виграли від карантину
Серед найдорожчих рейтингових мобільних застосунків — програма для вишивання Cross stitch saga, яка коштує 499 грн! В AppleStore найдорожчий топовий застосунок — «Тест на загальні здібності» для вступу на роботу до Національної поліції, він коштує $7,99.
Інфографіка: The Page
З українських застосунків для смартфонів до топ-10 безкоштовних увійшли «Нова пошта», «Розетка», сервіс доставки «Ракета». Також у різні дні карантину туди входили додатки Приват24 і сервіс адмінпослуг «Дія».
Засновник порталу «Цікавий Київ» та експерт з інновацій Арсеній Фінберг зазначає, що логічним став попит на навчальні мобільні застосунки. У майбутньому ми також побачимо зростання популярності нових застосунків для навчання дітей. У березні-квітні 2020 року популярним був застосунок для смартфонів «Вчитися читати українською», а також додаток «Поліглот» з вивчення англійської мови.
У лідерах завантажень — безкоштовні месенджери і розважальні мобільні застосунки, зокрема, TikTok, SweetTV, платні фоторедактори, а також програми для безпеки як автомобілів, так і спілкування в смартфоні.
Інфографіка: The Page
Зміна звичок: найпопулярніші додатки
Найпопулярнішим додатком за час з початку карантину став кросплатформовий сервіс для відеоконференцій Zoom. Він, за визнанням експертів, зручніше, ніж Skype, адже не вимагає реєстрації й дозволяє включати відеоконференції, просто клікнувши на лінк.
«Навіть шкільні уроки у моїх дітей проходять через Zoom», – говорить Арсеній Фінберг.
Головний редактор GaGadget Сергій Мітяєв зазначає, що популярність Zoom зросла настільки, що Microsoft була змушена оперативно змінити Skype таким чином, що ним тепер теж можна користуватися без реєстрації.
«А капіталізація Zoom злетіла у кілька разів, водночас піднявши капіталізацію іншої компанії зі схожим стікером на біржі», — говорить Мітяєв.
Рейтинг також показує зростання сервісу для освіти Google Classroom – насамперед через карантин у школах і вишах.
«Є відчуття, що школярі й вчителі усмакують, і частина з них стане користуватися цими інструментами і після карантину. А ось динаміка таких платних застосунків млява і, швидше, говорить про низьку популярність платних застосунків у країні. Там і кардинальних змін немає, і на статистику за малої кількості покупок може вплинути будь-яке найменше зростання», – резюмує Мітяєв.
Зазначимо, що входження до топ-10 іноді залежить від виходу оновлень. Застосунки для смартфона піднімаються в рейтингу, як наприклад Приват24, коли всі їх одночасно скачують.
Рейтинг застосунків: що не спрацювало
Український топ-10 за типом переваг не надто відрізняється від мобільних застосунків, популярних в інших країнах. Але є й відмінності.
Примітно, що в топ-10 відсутні застосунки для смартфонів, пов'язані з пандемією. Google Play за запитом COVID-19 видає лінк на додаток «Дія» і пише, що шукає відповідні застосунки в нашому регіоні.
Для порівняння: в Італії в лютому-березні закачували платний інформер щодо коронавірусу CoronaVirus.
Анатолій Фроленков, керуючий партнер консалтингової групи E&C, пояснює це тим, що в Україні за вірусом стежать через ЗМІ та FB, але не через застосунки. Крім того, якщо в Італії та ЄС основні ЗМІ є платними, то в Україні отримати цю інформацію в медіа поки можна безкоштовно.
За великої різноманітності застосунків тільки одиниці з них можуть бути реальними помічниками для контролю здоров'я під час епідемії — наприклад, термометри або розроблений WHO застосунок з рекомендаціями на випадок екстрених ситуацій.
Було б логічно побачити сплеск скачувань мобільних застосунків для медицини. Благо, весь минулий рік в Україні з'являлося безліч подібних застосунків для смартфонів, зокрема MediKit ексглави НБУ Валерії Гонтарєвої, який завантажили всього 1 тис + користувачів. Свої застосунки запустили Vodafone і «Київстар». Причому Doctor Online компанії «Київстар» отримав 100 тис + скачувань.
Але особливою популярністю, згідно з топ-10, і в Android, і в Apple користувалися мобільні застосунки для вимірювання серцевого ритму. Анатолій Фроленков вважає, що популярність медичних застосунків зростає, але поступово.
Про це ми розповімо в наших подальших публікаціях.