За кілька останніх років частка продажів виробленого в Україні взуття в мережі магазинів Intertop збільшилася до 30%. Про це в інтерв’ю повідомив Сергій Башлаков, співвласник і віце-президент групи компаній MTI, в яку входить Intertop.
Він зазначив, що після того, як компанія вирішила збільшити частку взуття українського виробництва і почала шукати вітчизняних виробників, то зіткнулася з проблемою: виявилося, що більшість з них працюють «в тіні», навіть не через ФОП і значна частина — взагалі без документів.
Тому Intertop довелося виконувати функцію легалізації таких виробників. Причому, це було не «патріотичне, а дійсно бізнес-рішення».

«Ті, хто хотіли з нами працювати і отримувати стабільні великі замовлення, повинні були переходити в так званий «білий сегмент», — пояснив він.
Є дві головні переваги роботи з українськими виробниками — це зниження ризику курсових коливань і гнучкість у замовленні товару.
«Якщо робити замовлення в Китаї, В’єтнамі або Індії, то вибір товару величезний, але його потрібно купувати за рік. І якщо чогось не врахувати, то виправити помилку практично неможливо. Якщо я працюю з місцевими виробниками, то логістичне плече маленьке. Я можу замовляти дрібні партії. Це набагато ефективніше», — розповів Башлаков.
Віце-президент MTI також розповів, що контактує з кількома виробниками, які за рахунок роботи за давальницькою схемою змогли створити свій продукт і лінійки взуття.
Ще більше збільшення частки української продукції в торговельних мережах, за його словами, залежить від створення необхідних умов для функціонування виробництва та законодавчого поля для публічної економіки.
Більш того, на його думку, «не за горами той час, коли українські взуттєві фабрики зможуть конкурувати з китайськими. «Я це все до того кажу, що взуття, яка виробляється в Україні, не якесь ущербне», — підкреслив Башлаков.
Група компаній MTI заснована у 1991 році та об’єднує три базові напрямки: інформаційно-комунікаційні технології («MTI hi-tech дистрибуція», «Техногард», «MTI Сервіс»); роздрібна торгівля ( INTERTOP, Protoria, MTI Fashion, «Амадео») та 3-PL оператор ( Denka Logistics). Працює в Україні та Казахстані. Кількість магазинів — більше 200 в Україні, близько 50-ти в Казахстані.
Чистий прибуток MTI в 2016 році зріс в 7,5 разів — до 129 млн грн, виручка — на 32%, до 6 млрд грн, поточні зобов’язання підприємства скоротилися на 3,5% — до 2,1 млрд грн.