«Мінус» $37 за барель. За такою ціною вчора, 20 квітня, торгувалася нафта марки WTI. Таким чином, травневі ф'ючерси на неї впали на 300%. Водночас ціна на нафту марки Brent впала лише на 5% — до $26 за барель.
Причина стрімкого падіння ціни на WTI – у надлишку нафти, який утворився через падіння попиту, пов'язаного з коронавірусом, та в побоюванні інвесторів щодо переповнених нафтосховищ. Унаслідок того, що трейдери намагалися позбутися травневих ф'ючерсів, які сьогодні торгуються останній день, ціни впали до негативних рівнів. Це означає, що продавці доплачують покупцям, щоб останні забрали нафту.
Ціна на нафту WTI з поставкою у травні зранку 21 квітня зросла більше ніж на 90%, але ціни залишилися негативними. Так, станом на 10:15 за Києвом на Нью-Йоркській товарній біржі ф'ючерси подорожчали на $33,12 — до мінус $4,51 за барель.
розібралося, чи варто радіти тим, хто купує бензин та газ для заправки свого автомобіля.

«Те, що вчора ф'ючерси обвалилися до від'ємних значень, поки що нічого не означає. Ми не купуємо нафту у США, наш орієнтир – європейські ринки. Але очевидно, що на них ціни також падають. Серйозного просідання цін не варто очікувати — вони впадуть на 10-15% . Зазначу, що у нас у ціні на бензин закладено не лише вартість сирої нафти, але й вартість переробки нафти, її доставка, а також акцизи.
Враховуючи, що у нас всі люблять використовувати ситуацію на свою користь, АЗС все одно доведеться знижувати ціни. Можлива лише затримка падіння цін на кілька днів.
Однак, оскільки попит впав, то АЗС мають запаси нафтопродуктів і не можуть так швидко знижувати вартість палива».

«Це так звана пружина – коли ціна падає вниз і потім відновлюється. За логікою, ця вся історія має впливати на ціни, але це можливо, коли така ситуація триває досить довгий період. Але з паливом такої історії не може відбутися, оскільки його вартість не падає так швидко через різні чинники.
Нам вигідно, щоб ціни на АЗС падали, оскільки такої ситуації, яка є зараз, ще не було: попри зниження цін на паливо, зростання попиту відсутнє.
Якщо до нас дійде паливо за низькими цінами з-за кордону, то, відповідно, його ціна впаде, але на скільки – зараз не варто прогнозувати. При цьому, очікуємо, що зниження цін сприятиме зростанню продажів.
Загалом, вартість палива станом на 7 квітня впала на 37%. Після цього ціни знизилися ще орієнтовно на 3 грн».

«На Україну суттєвого впливу не буде, оскільки ми не імпортуємо нафту в великих об'ємах. Ми орієнтуємося на ринок нафтопродуктів, він корельований з ринком сирої нафти, але там цінова політика формується у співвідношенні пропозиції та попиту, який різко впав. Те, що відбувається сьогодні з цінами на нафту, можливо, буде відчутно у липні, якщо трейдери закуплять травневі ф'ючерси, та у серпні, якщо йдеться про купівлю червневих ф'ючерсів. Але у цей період ситуація залежатиме від того, як світова економіка оговтається від коронавірусу. Тоді можна буде прогнозувати, як зростання попиту вплине на ціну».