Нещодавно Україну сколихнула новина про те, що майже 180 українців «застрягли» в Танзанії, оскільки літак авіакомпанії SkyUp, який повинен був доставити туристів в Україну, зламався. Авіаперевізник вирішив проблему тільки через три дні, а щоб уберегти туристів країни від несподіваних неприємностей, публікує антирейтинг найненадійніших авіакомпаній і нагадує про найгучніші скандали з ними і з туроператорами.
Антирейтинг пунктуальності авіакомпаній
За підсумками 2020 року інформації щодо пунктуальності авіакомпаній не так багато. Наприклад, аеропорт «Бориспіль» не робив статистику, повідомили в його пресслужбі. Причина очевидна — пандемія і пов'язані з нею проблеми в авіагалузі: закриття кордонів, велика кількість скасованих рейсів не з вини авіакомпаній тощо. Водночас на сайті Міністерства інфраструктури є рейтинги пунктуальності авіаперевізників тільки за кілька місяців минулого року — до того, як пандемія обмежила свободу пересування людей між країнами. Однак за цими відомостями вже можна зробити деякі висновки щодо того, послугами яких авіакомпаній користуватися не варто.
Пунктуальність українських авіакомпаній в січні-2020:
- «Мотор-Січ» — 93,4% рейсів було виконано вчасно;
- МАУ — 91%;
- «Роза вітрів» — 88,4%;
- «ЯнЕір» — 80%;
- «Авіакомпанія «Джонік» — 77,8%;
- «Азур ЕІР Україна» — 73%;
- SkyUp — 72,3%;
- «Авіакомпанія «Браво» — 66,7%.
Пунктуальність іноземних авіакомпаній в Україні в січні-2020:
- Найпунктуальніші — Alitalia (100%), Georgian Airways (100%), Scandinavian Airlines (100%), Aegan Airlines (100%), Swiss International Airlines (94,4%);
- Найнепунктуальніші — Israir Airlines (0%), Ernest SpA (14,3%), Air Malta (50%), Air Serbia (66,7%), Laudamotion (70,8%).
Пунктуальність українських авіакомпаній в лютому-2020:
- «Роза вітрів» — 92,7%;
- МАУ — 91,6%;
- «Мотор Січ» — 90,4%;
- «Авіакомпанія «Джонік»- 84,6%;
- SkyUp — 81,9%;
- «Азур ЕІР Україна» — 79%;
- «Авіакомпанія «Браво» — 50%.
Пунктуальність іноземних авіакомпаній в Україні в лютому-2020:
- Найпунктуальніші — Onur Air (100%), Alitalia (100%), Scandinavian Airlines (100%), Qatar Airlines (96,6%), Azirbaijan Airlines (96,4%).
- Найнепунктуальніші — Pegasus Airlines (60%), Air Serbia (62,5%), El Al Israel Airlines (74%), Laudamotion (73,3%), KLM (78,6%).
Скандали з авіаперевізниками та туроператорами
Крім останнього скандалу зі SkyUp варто згадати багато інших, в які потрапили відомі авіакомпанії та туристичні оператори.
Так, та ж SkyUp у 2019 році «прославилася» тим, що пасажири авіакомпанії «застрягли» в міжнародному аеропорту «Шарм-ель-Шейх», оскільки їхній рейс переносився безліч разів. Тоді SkyUp розташувала туристів у готелі, де умови «залишають бажати кращого», писали постраждалі.
Ще один скандал із затримкою рейсу авіакомпанії стався в квітні 2020 року, але не з вини самої SkyUp. Тоді компанія поскаржилася на багатогодинну затримку в аеропорту «Бориспіль» спеціального рейсу PQ 907 Київ-Франкфурт через те, що літак не випускали з України, передає awianews.
«З незрозумілих для авіакомпанії причин Державіаслужба України не видає дозвіл на виконання цього рейсу і не повідомляє офіційну причину затримки видачі дозволу», — заявляли тоді в компанії.
Однак не тільки SkyUp потрапляє в скандали. Варто згадати історію з «Міжнародними авіалініями України» (МАУ) в травні 2020 року, коли українці «застрягли» в аеропорту Бангкока через затримку рейсу. Як писало агентство «РБК-Україна», серед 300 пасажирів було багато маленьких дітей, яким не давали навіть води.
Ще один скандал із МАУ пов'язаний з тваринами. Так, у червні минулого року літак авіакомпанії перевозив тварин рейсом Київ — Торонто. На жаль, по прильоту виявилося, що з 500 собак загинули 38. У зв'язку з інцидентом кримінальне провадження відкрили і київська і канадська поліція, а сама МАУ наклала ембарго на перевезення тварин повітряними судами B767 і відсторонила керівника Дирекції вантажних перевезень і логістики.
Серед скандалів авіакомпаній варто також згадати туроператора Join Up, який володіє перевізником SkyUp. Так, на нього часто скаржаться мандрівники. Наприклад, наприкінці 2020-го українець заявив, що «кожен раз має проблеми з авіакомпанією», передає «РБК-Україна». За його словами, туроператор кілька разів «кинув» його на гроші — спочатку на $100, «підсунувши» фальшиву купюру, а вдруге — змусивши доплатити за номер 60 євро.
«Успіхів, Join Up. Сподіваюся більше наші долі не перетнуться», — резюмував чоловік.
Варто також нагадати, що раніше туроператор був кілька разів оштрафований — спочатку на 68 тис. грн за неправдиву рекламу про лідерство на ринку, а потім на 1,5 млн грн за те, що Join Up пропонував своїм потенційним клієнтам послуги авіакомпаній МАУ і «Роза вітрів», з якими не мав угод. Доказами слугували звернення громадян, які постраждали, адже гарантія перельоту саме цими перевізниками була для них головною у виборі туроператора для відпочинку в Єгипті та Туреччині.