Це найочікуваніша новинка 2022 року на нашому ринку. Адже QX55 не лише відродив дух культового попередника Infiniti FX, але й поєднав ефектність і звички спорткара з комфортом і універсальністю паркетника.
Витратьте 30 секунд на цей рекламний ролик — він краще за будь-яку статтю пояснить суть кросовера Infiniti. Початок 50-х, сварлива тосканська синьйора лає молодого капрала за те, що той приїхав за її донькою на Ferrari 166. І вона має рацію — відкрита двомістка, безумовно, не підходить для сімейного побуту. Більшу її частину займає V12, і в багажник вліз лише кофр для жіночих капелюшків. Фінал у дусі Мікеланджело Антоніоні: він їде, вона залишається зі своїми п'ятьма валізами, у трьох з яких могла б поміститися сама. Чи повернеться? Закадровий голос, проникливості якого міг би позаздрити й Марчелло Мастроянні, підсумовує: «Чоловікам завжди доводилося обирати між швидкістю та вільним простором у салоні. Допоки не з'явився FX».
З мейнстримом у крові
FX справді став проривним – і щодо стилістики, і щодо продажу. Саме слідом за ним з'явився термін «купе-кросовер». Завдяки своїй індивідуальності FX і зараз не втратив ані своєї харизми, ані актуальності.

QX55 став його ідейним послідовником, ментальним наступником. Або, висловлюючись мовою мистецтвознавців, триб'ютом. Такий самий динамічний силует із підтягнутою кормою, спадною лінією даху та витонченими стійками. За всі ці роки нікому більше не вдалося створити настільки ефектний профіль для кросовера з поперечним розташуванням двигуна. Адже платформа FF, на якій побудований QX, своєю чергою створена на «мерседесівській» архітектурі MFA2. І збирається 55-й на тому самому конвеєрі, що й Mercedes GLB.

Завжди в центрі уваги
Дивлячись на ці чуттєві й водночас аеродинамічно вивірені обводи, розумієш: у минулому житті QX55 був більше спорткаром, ніж кросовером. Принаймні азарту та фотогенічності в нього не менше, ніж у Ferrari 166 – будь-яка зупинка в центрі одразу перетворюється всюдисущими інстадівами на локацію. А от покладів тротилу за того самого 2-літрового робочого обсягу значно більше: 249 к. с. і 380 Нм проти 90 к. с. і 112 Нм. І це тоді, коли спайдер був чистокровною перегоновою конструкцією, а двигун міського кросовера дефорсований.
Два авто в одному
Взагалі VC-Turbo — шедевр моторобудування, адже ніхто більше не має технології змінного ступеня стиснення. У перекладі на зрозумілу мову: у трафіку він працюватиме як атмосферник, до того ж за циклом Аткінсона, і заощаджуватиме бензин. А якщо втиснути газ у підлогу, мотор перейде в турборежим і цикл Отто — і від розгону навіть у ваших мурашок по спині забігають свої мурашки.
Your browser doesn't support HTML5 video.
Ще одна фірмова фішка — управління «проводами», що дає змогу налаштовувати не тільки чуйність і «тяжкість» керма, а і швидкість відгуку на його повороти. А те, як працює підвіска, краще один раз відчути. Навіть на зимовій RunFlat-гумі, взутій на 20-дюймові диски (базова комплектація), QX55 здивує вас своєю всеїдністю до ям і плавністю ходу. За дорожнього просвіту 219 мм та інтелектуальної повнопривідної трансмісії він може атакувати не лише бордюри, а й кучугури.
Тихо, як в акваріумі
Аналогічна історія з налаштуваннями коробки передач, що поєднує переваги варіатора та гідротрансформатора. У тягучках вона змінює квазіпередачі максимально безшовно, а в разі активації Sport-налаштування вбиває їх з азартом. І водночас у салоні тихо: системі активного шумопригнічення тепер допомагає ще одне ноу-хау — електромеханічні опори двигуна, що гасять пікові шуми (-20 дБ) і вібрації двигуна.
Трансформація життєвого простору
Те, що птах вміє літати, видно, навіть коли він сидить. Інша річ – таланти приховані. Дивлячись на низьку лінію даху, важко повірити, що в QX55 навіть на задніх сидіннях просторіше, ніж у FX. Завдяки поздовжньому (до 150 мм) регулюванню дивана можна додати простору ногам тих, хто сидить ззаду, або збільшити місткість багажника. 555 л корисного об'єму – це значно більше, ніж у найближчих конкурентів Audi Q5 Sportback, BMW X4 і Mercedes GLC Coupe. Майбутня теща сором'язливого капрала залишилася б задоволеною.

Ціна питання
Ціни на преміумкросовери не можуть потішити – за статус доводиться ґрунтовно переплачувати. Але й тут QX55 – приємний виняток. Infiniti от уже років п'ять майстерно жонглює на стику мас-маркету та преміуму. І це тоді, коли в нього як ніколи щедра базова комплектація: точка wi-fi, AndroidAuto/AppleCarPlay, світлодіодні фари, 2-зонний клімат-контроль, крісла з підігрівом і 8 електрорегулюваннями. На окреме «домо арігато» заслуговує комплекс безпеки, що містить системи попередження про виїзд зі смуги, гальмування з індикацією пішоходів плюс моніторинг сліпих зон і трафіку позаду автомобіля.

Рекомендовані ціни на QX55 у млн грн (з ПДВ)
Перелік опцій – тема окремої розповіді, адже він займатиме стільки місця, скільки ця стаття. Дивно інше – найтоповіша комплектація коштує лише трохи більше за базову: 1,78 млн проти 1,5 млн. Ніколи ще інвестиції в преміум не були настільки вигідними.