Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Цифровий хід. Чи здешевить «Дія» вартість розмитнення авто на 30%

Фото: PIRO4D/Pixabay

Фото: PIRO4D/Pixabay

Національна рада реформ України планує запустити нову систему розмитнення імпортних автомобілів, завдяки якій вартість їхньої легалізації знизиться на 30% протягом п'яти років. Нова послуга буде доступною на порталі держсервісів «Дія», повідомляє сайт Офісу президента.

У повідомленні уточнювалося, що через українську митницю щорічно проходить майже 500 тис. машин, і внаслідок маніпуляцій з їхньою вартістю в кишенях хабарників осідає приблизно $150 млн.

Водночас втрати бюджету, за підрахунками чиновників, досягають $300-400 млн.

Quote«Пропонується передбачити автоматизовану прозору формулу, яка допоможе розраховувати вартість автомобіля за уніфікованими критеріями», — запропонували в ОП.

Передбачений перехідний період: базова ставка щорічно поступово знижуватиметься з 2022 до 2027 років.

2022 року найбільше подорожчає розмитнення нових авто: всі категорії нових легкових транспортних засобів згідно з УКТ ЗЕД, крім двох — бензинові об'ємом 2,2-3,0 л і дизельні обсягом понад 2,5 л.

До 2027 року ситуація зміниться: подешевшають усі категорії, крім двох бензинових об'ємом до 1 л і дизельних до 1,5 л. Щодо старих авто, то в 2022 році істотно (на 30-40%) подорожчає розмитнення бензинових авто з об'ємом двигуна понад 2,2 л, а також на 4% подорожчає митне оформлення дизельних авто об'ємом двигуна 1,5 л.

До 2027 року загальна вартість розмитнення знизиться за всіма категоріями легкових транспортних засобів, однак розмитнення цих двох категорій буде дорожче за існуюче сьогодні.

Загалом в разі ухвалення нового механізму в 2022 році порівняно з 2020 роком середня вартість розмитнення виросте, а в 2027 році знизиться, але зовсім не на обіцяні 30%, пояснив The Page керуючий партнер ЮК WINNER Ігор Ясько.

«Водночас відбудеться перерозподіл податків з дорогих і елітних старих авто на нові та вживані авто середнього класу. Станеться це через новий підхід до нарахування ПДВ не від митної вартості, а за «табличним» значенням, визначеним за формулою. Також є нюанс, що система діятиме тільки для легкових авто, жодних змін в імпорті вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки не передбачено. Невідомо, чи передбачені якісь поліпшення для імпорту авто не фізособами, а бізнесом».

Ігор Ясько

Ігор Ясько

Керуючий партнер ЮК WINNER

Основний плюс запропонованої ініціативи — це виключення людського фактора та інтересу виконавців щодо завищення або заниження бази для митних платежів, впевнений операційний директор компанії з підбору авто CarFinder Максим Іванцов.

Головне, за його словами, щоб це була спрощена процедура, мінімум людського фактора з максимумом ефективності за термінами і з користю для бюджету. Не важливо, буде це оформлятися в «Дії» або на якійсь іншій платформі.

«Зараз усі проблеми на митниці відбуваються через людський фактор. І це пов'язано не тільки з автомобілями, а й з іншими категоріями товарів. Наскільки актуальні індикативні ціни при розмитненні, наскільки виключені особисті інтереси співробітників при ухваленні того чи іншого рішення за погодженням бази ціни, від якої йдуть нарахування з розмитнення тощо».

Максим Іванцов

Максим Іванцов

Операційний директор компанії з підбору авто CarFinder

Можливість цифрової легалізації полегшить процес розмитнення, вважає керуючий партнер АО «Чудовський і партнери» Ігор Чудовський.

«Те, як підносять цю ініціативу, виглядає непогано, враховуючи, що портал «Дія» показав себе як досить успішний проєкт. Доступ до тих послуг, які були «діджиталізовані», став простішим і зручнішим, з них був виключений фактор корупції, скоротився час, необхідний для надання послуги. Якщо все буде організовано дійсно правильно і, підкреслюю, повністю в цифровому форматі (без необхідності донести якийсь «папірець» особисто держоргану), то це все ж має полегшити процес розмитнення транспортних засобів. Головне, щоб це було максимально підкріплено відповідним законодавством, щоб виключити можливість появи різних правових проблем із законністю такого «цифрового розмитнення» в подальшому».

Ігор Чудовський

Ігор Чудовський

Керуючий партнер АО «Чудовський і партнери»

Водночас ініціатива цифрового розмитнення викликає багато питань з юридичної точки зору.

За словами Яська, рішення суперечить міжнародним угодам — статті 85 Директиви Ради 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року щодо спільної системи податку на додану вартість: при ввезенні яких-небудь товарів з-за кордону базою для оподаткування повинна бути митна вартість.

При першій державній реєстрації транспортного засобу в сервісних центрах МВС, необхідно заплатити збір до Пенсійного фонду — 3-5% від митної вартості автомобіля. Стосовно цього платежу жодних пропозицій не було.

А Ігор Чудовський звертає увагу на питання надійності програмного забезпечення порталу «Дія» та безпеку особистих даних громадян-користувачів даного порталу.

Quote«У нашій країні не є рідкістю випадки, коли інтернет-сайти державних органів не можуть впоратися з напливом користувачів, а також випадки, коли особисті дані громадян «витікають» у мережу», — резюмує він.

Нагадаємо, що в 2020 році українські номери отримали понад 350 тис. ввезених іномарок із пробігом і близько 85 тис. нових машин.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
Коментарі
Всі новини