Повернення обов'язкового техогляду для легкових автомобілів з 1 січня 2022 року стане справжньою проблемою для власників «євроблях», адже у більшості автомобілів на європейській реєстрації не працюють або вирізані каталізатори та сажеві фільтри.
Закон про техогляд в Україні
Поки «євробляхери» сперечаються про те, коли почнеться «розмитнення за 1000 євро», держава готує їм цугцванг — повернення технічного огляду легкових автомобілів. І, на відміну від «пільгового митного очищення», його ухвалення неминуче, оскільки є однією з умов договору про асоціацію з ЄС, яку Україна зобов'язана ратифікувати найпізніше в 2022 році. У відповідному законопроєкті Міністерства інфраструктури вказана і точна дата — перше січня наступного року.

Крім справності основних систем автомобіля, що безпосередньо впливають на безпеку дорожнього руху, новий-старий техогляд, скасований у 2012 році, проводитиме й «екологічну» експертизу. Яка для абсолютного числа «євроблях» стане непрохідною. Адже частенько одним із секретів їхньої низької ціни є каталітичний нейтралізатор (у бензинових моторів), який не функціонує, і сажевий фільтр (у дизелів). І експлуатація таких автомобілів в ЄС, на відміну від України, не просто карається, а заборонена.
Крім технічного огляду стежити за чистотою вихлопу будуть і співробітники держслужби «Укртрансбезпека», яким знову ставляться в обов'язки «перевірки на дорогах».
Що таке нейтралізатор
Для зниження токсичних викидів у вихлопну систему сучасного автомобіля інтегрують конвертер, каталітично активний шар якого складається з благородних металів платинової групи — самої платини, а так само паладію та родію. Всі три коштують значно дорожче золота і тому котируються не тільки на Лондонській біржі, а й в будь-якому локальному пункті прийому вторсировини. Куди їх несуть і нічні злодії, і самі водії в пошуках обігових коштів для майбутнього розмитнення й економії палива. Справа в тому, що робота обох пристроїв збільшує витрати мало не на третину.
Ціна питання
В залежності від конструкції й удачі збути каталізатор можна в середньому за $150-200, а поставити новий — вже за $1000- $1500. А це вже сума, порівнянна з вартістю самої «бляхи». Тобто власнику такого автомобіля буде вигідніше «пустити на запчастини», ніж витрачатися спочатку на митне очищення, а потім на приведення до відповідності тим екологічним нормам, яким він відповідав під час виготовлення.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Не один у полі: як бізнес-комʼюніті допомагає підприємцям масштабуватися
Кримінальний тиск на бізнес в Україні: виклики для інвесторів та юридичний захист