Facebook Pixel

Введення техогляду у 2022 році — чорна мітка для «євроблях»

Повернення обов'язкового техогляду для легкових автомобілів з 1 січня 2022 року стане справжньою проблемою для власників «євроблях», адже у більшості автомобілів на європейській реєстрації не працюють або вирізані каталізатори та сажеві фільтри.

Закон про техогляд в Україні

Поки «євробляхери» сперечаються про те, коли почнеться «розмитнення за 1000 євро», держава готує їм цугцванг — повернення технічного огляду легкових автомобілів. І, на відміну від «пільгового митного очищення», його ухвалення неминуче, оскільки є однією з умов договору про асоціацію з ЄС, яку Україна зобов'язана ратифікувати найпізніше в 2022 році. У відповідному законопроєкті Міністерства інфраструктури вказана і точна дата — перше січня наступного року.

Крім справності основних систем автомобіля, що безпосередньо впливають на безпеку дорожнього руху, новий-старий техогляд, скасований у 2012 році, проводитиме й «екологічну» експертизу. Яка для абсолютного числа «євроблях» стане непрохідною. Адже частенько одним із секретів їхньої низької ціни є каталітичний нейтралізатор (у бензинових моторів), який не функціонує, і сажевий фільтр (у дизелів). І експлуатація таких автомобілів в ЄС, на відміну від України, не просто карається, а заборонена.

Крім технічного огляду стежити за чистотою вихлопу будуть і співробітники держслужби «Укртрансбезпека», яким знову ставляться в обов'язки «перевірки на дорогах».

Що таке нейтралізатор

Для зниження токсичних викидів у вихлопну систему сучасного автомобіля інтегрують конвертер, каталітично активний шар якого складається з благородних металів платинової групи — самої платини, а так само паладію та родію. Всі три коштують значно дорожче золота і тому котируються не тільки на Лондонській біржі, а й в будь-якому локальному пункті прийому вторсировини. Куди їх несуть і нічні злодії, і самі водії в пошуках обігових коштів для майбутнього розмитнення й економії палива. Справа в тому, що робота обох пристроїв збільшує витрати мало не на третину.

Ціна питання

В залежності від конструкції й удачі збути каталізатор можна в середньому за $150-200, а поставити новий — вже за $1000- $1500. А це вже сума, порівнянна з вартістю самої «бляхи». Тобто власнику такого автомобіля буде вигідніше «пустити на запчастини», ніж витрачатися спочатку на митне очищення, а потім на приведення до відповідності тим екологічним нормам, яким він відповідав під час виготовлення.

Подякувати 🎉