Facebook Pixel

«АвтоЄвроСила»: розмитнення приноситиме олігархам $110 млн щорічно

Напередодні голосування нової редакції законопроєкту про митне очищення автомобілів АЄС опублікувала її «корупційну схему».

Громадянська організація «АвтоЄвроСила», представники якої мітингували під стінами ВР на початку листопада, знову готується до акцій. Ні, не з вимогами повторно розглянути її версію законопроєкту № 3704 про пільгове розмитнення. Сьогоднішня мета — не допустити ухвалення альтернативного нормативного акту, який Мінфін і Мінекономіки доручили підготувати голові комітету ВР із питань фінансів, податкової та митної політики Данилу Гетманцеву.

На думку лідера АЄС Олега Ярошевича, Гетманцев всіляко блокував розгляд «їхньої» версії законопроєкту саме на користь нинішньої редакції проєкту закону № 3704. Вона підготовлена Олександром Ковальчуком (заступником Гетманцева в комітеті) спільно з «Офісом простих рішень» Міхеїла Саакашвілі й взагалі скасовує ПДВ і мито під час розмитнення.

«Закон Гетманцева-Ковальчука практично згортає можливість для інших компаній і фізосіб займатися ввезенням автомобілів в Україну. Починаємо активні дії з викриття схем Гетманцева, щоб зняти його з посади голови комітету. Готуйтеся до акції».

Напередодні голосування АЄС опублікувала інфографіку «корупційної схеми» нового законопроєкту. На думку активістів, скасування ПДВ і мита з лишкою компенсуються різким збільшенням акцизного збору, у підсумку вартість митного очищення ще збільшиться. Водночас ставки для нових автомобілів зменшаться.

Конкретні цифри названо не було, проте вказано кінцевих бенефіціарів монополізації ринку — це «грузинські друзі Гетманцева»: Саакашвілі та власник компанії «УкрАвто» Таріел Васадзе.

«Просто подивіться, що буде після ухвалення законопроєкту Ковальчука, який він розробляє під чуйним керівництвом Гетманцева. Гроші поділять кілька українських олігархів, а нам із вами, друзі, мабуть, знову доведеться прийти в гості до парламентаріїв».

Згідно з розслідуванням АЄС, у разі ухвалення закону ексклюзивне право на оцінювання автомобілів, що ввозяться в Україну, отримає саме «УкрАвто». Щорічний прибуток від цих операцій оцінюється щонайменше в $50 млн.

Безпосередньо розмитненням займатиметься брокерська компанія PST, яку очолює Євген Савчук, офіційний помічник Ковальчука. Щорічний прибуток компанії оцінюється в ті самі мінімальні $50 млн.

Третім бенефіціаром у схемі вказано Державну службу України з безпеки на транспорті, яка займатиметься питаннями видачі дозвільної документації для ретро-автомобілів. Щорічний прибуток від цієї діяльності «Укртрансбезпеки», очолюваної «ставлеником Васадзе» Єгором Прокопчуком, оцінюється в $10 млн. Хоча, як ми писали раніше, сьогодні цей сегмент ринку фактично помер через брак попиту — у вдалий рік у країну ввозять пару-трійку ретро-автомобілів.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉