Facebook Pixel

Топ-5 робіт премії PinchukArtCentre 2020

Життя

У PinchukArtCentre відкрилася виставка номінантів загальнонаціональної премії. Проєкт включає нові роботи молодих художників та артколективів з усієї України.

The Page відвідало виставку та дійшло висновку, що більшість робіт художників постмайданної генерації присвячено гострим соціальним питанням. Причому гострота висвітлюваних проблем різноманітна – від зміни клімату до порушень правил паркування. Ми виділили топ-5 робіт, які нам особливо сподобалися.

  • Ярема Малащук, Роман Хімей, «Пряма трансляція»

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ярема Малащук та Роман Хімей родом з Коломиї. Їх хвилюють питання радянського минулого. Відеоінсталяція авторів показує сцену репетиції військового ансамблю «червоноармійців». Їхня ідеологія застаріла і не відповідає реаліям сучасного життя. Перехожі з подивом дивляться на танцюючих людей. Радянська реальність за таких умов виглядає, як щось із далекого та міфічного минулого, що мало стосується сьогодення. Робота, власне, підкреслює остаточну загибель спадщини СРСР і всього, що з ним пов'язано.

Читайте також:
У PinchukArtCentre вкрали картину

  • Андрій Рачинський та Данило Ревковський, «Бешкетники»


Фото: PinchukArtCentre

Фото: PinchukArtCentre

Робота харківських художників Андрія Рачинського та Данила Ревковського «Бешкетники» розповідає про банду «бігунів», яка наводила страх на мешканців Кривого Рогу у 80-90-х роках. Автори використовували прийом фейкової історичної реконструкції: перенесли дію та персонажів до Запоріжжя.

Фото: PinchukArtCentre

Фото: PinchukArtCentre

Зал розділили на дві зони. В одній розмістили штаб банди з купою підручної зброї та трофеїв. В іншій — символічне відділення міліції, яке бореться з малолітніми злочинцями. Мабуть, це найяскравіша робота виставки.

  • Анна Щербина, «Диспозиція владного погляду на прикладі пейзажу військового часу»


Фото: PinchukArtCentre

Фото: PinchukArtCentre

Робота запорізької художниці Анни Щербини «Диспозиція владного погляду на прикладі пейзажу військового часу» піднімає тему війни. Автор переосмислює традиційну музейну діораму. Її пейзаж — не ідеологічний. Тут немає героїв. Це чорно-біла картинка невеликого населеного пункту «сірої зони» на сході України. За основу було узято збірний образ селищ Луганської області — Кримського, Трьохізбенки, Золотого, Станиці Луганської. Художниця відвідувала їх протягом 2016-2019 років разом з моніторинговою правозахисною місією організації «Схід SOS» і в рамках децентралізаційної художньої ініціативи «Музей відкрито на ремонт». Щербина пише в дусі передвижників. Із знакових деталей тут лише шлагбаум: тут контрольно-пропускний пункт — це те, що відокремлює війну від мирного життя.

  • Ксенія Гнилицька, «Сон П'єра Мічелі або пам'ятник перемоги сапротрофів»


Фото: The Page

Фото: The Page

Ксенія Гнилицька – дочка відомого сучасного художника Олександра Гнилицького. У своїй роботі «Сон П'єра Мічелі або пам'ятник перемоги сапротрофів» вона демонструє постапокаліптичне майбутнє людства. Те, з якими темпами люди знищують себе і планету, може призвести до найгіршого. Зрештою, все зникне, залишаться лише найдавніші види життя — гриби та бактерії. У «Сні» вони заселяють залишки людської цивілізації (тут це символічні колони, зроблені з кераміки).

  • Studio 12345678910, «Бетонний блок важчий за людину»


Фото: PinchukArtCentre

Фото: PinchukArtCentre

Група архітекторів з Дніпра Studio 12345678910 запропонувала роботу «Бетонний блок важчий за людину». Офіційно проєкт заявлено так: «послідовна робота зі стихійними формами, що характерні для міських ландшафтів сучасної України». Насправді йдеться про головну проблему містян — відсутність парковок. Мабуть, кожен, хто живе в багатоповерхівці та має автомобіль, не з чуток знає, що поставити його біля будинку неможливо. Водночас такий стан справ дратує сусідів без авто. Автори розглянули один з найбільш ходових способів вирішення питання. Це бетонні брили, каміння та інші саморобні конструкції, які перешкоджають проїзду автомобілів у двори та зелені зони. Нарешті Studio 12345678910 спорудила з бетонних блоків щаблі – тобто побудувала корисну конструкцію, яка допомагає людям. Загалом натяк на те, що проблеми потрібно вирішувати конструктивно.

Усі номінанти на премію Future Generation Art Prize 2021 від PinchukArtCentre Життя

Усі номінанти на премію Future Generation Art Prize 2021 від PinchukArtCentre

Журі обрало переможця міжнародної премії Future Generation Art Prize 2021 Життя

Журі обрало переможця міжнародної премії Future Generation Art Prize 2021

PinchukArtCentre оголосив номінантів на Премію PinchukArtCentre 2022 Життя

PinchukArtCentre оголосив номінантів на Премію PinchukArtCentre 2022