5 секретів, як збудувати бізнес, який неможливо рейдернути. Фото: Архітектурне бюро «ФОРМА»
Завод «Промприлад» у центрі Івано-Франківська перебудовують на кошти, залучені через імпакт-інвестиції. Головна ідея імпакт-інвестування полягає в тому, що вкладники отримують економічну додану вартість та водночас створюють благо для суспільства. Тобто проєкт має велику соціальну складову. Про це розповів СЕО проєкту Promprylad.Renovation Юрій Филюк в інтерв’ю The Page.
Филюк зазначив, що секрет цієї моделі полягає в декількох аспектах.
«По-перше, ми «білі»: проєкт абсолютно прозорий, структурований за всіма міжнародними параметрами», — зауважив СЕО проєкту.
Він розповів, що це допомагає уникнути багатьох ризиків, адже будь-які атаки на бізнес відбуваються через його слабкі місця. Але для Promprylad від самого початку це було ціннісною рамкою і запорукою міжнародної репутації.
«По-друге, є велика соціальна складова проєкту, а це вже цінність для суспільства», — додав Филюк.
Тобто якщо хтось, наприклад, атакує проєкт — він напряму атакує й інтереси суспільства, пов’язані з цим проєктом. Тож ціна такої атаки буде надто висока.
«По-третє, диверсифікація. Немає одного власника проєкту, який реалізує через нього свої політичні чи економічні амбіції. І, відповідно, на якого можна натиснути. Натомість у нас понад тисячу інвесторів і немає нікого, хто має контрольний пакет: максимальна частка в руках — до 5%» — пояснив Филюк.
Отже, проєкт, який належить суспільству, важко атакувати. Уся громада активізується проти того, хто це буде робити.
«По-четверте, велика кількість локальних і міжнародних партнерів — це теж різні рівні захисту. На вході до «Промприладу» в нас росте канадський клен — подарунок від посольства Канади. Далі будуть з’являтись інші «дипломатичні» дерева. Долучитися до проєкту погодились уряд Швеції та Канади. Також ми маємо підтримку Британії, США, Швейцарії, Німеччини», — розповів Филюк.
Завдяки унікальній моделі проєкт має широке міжнародне визнання: його презентували в Давосі, Стенфорді, Оксфорді, Палаті лордів Великої Британії.
«І по-п’яте, не менш важливо те, що наш проєкт ні з ким не конкурує напряму. Навпаки, якщо хтось хоче робити щось подібне, ми за наявності вільного часу виходимо з цією особою на діалог і допомагаємо їй, обмінюючись досвідом. Для нас успіх будь-кого в регіоні — це і наш успіх», — доповнив СЕО проєкту.
Филюк підкреслив, що цей проєкт створювався саме для проактивних людей із відкритими цінностями.
«По суті, ми збудували з початку дуже стабільну фінансову модель. Проєкт захищений завдяки тому, що в нас велика соціальна функція, дуже багато різних партнерів — як міжнародних, так і внутрішніх. Це такий собі community-driven проєкт. Рейдернути його або атакувати під якимсь кутом просто немає сенсу», — підсумував СЕО проєкту.
Він вважає, що «Промприлад» об’єднує і створює низку можливостей для розвитку всього ринку: будь-хто може до нього долучитися та отримувати свою додану вартість.