Негативне сальдо зовнішньоторговельного балансу України у першому кварталі 2020 року скоротилося до $9,4 млн з $437,9 млн за аналогічний квартал минулого року, повідомила Державна служба статистики.
За перші три місяці цього року експорт товарів і послуг скоротився на 0,3% – до $14,68 млрд, водночас імпорт скоротився на 3,1% – до $14,69 млрд.
Темпи зростання (зниження) експорту товарів

(у % до відповідного періоду попереднього року, наростаючим підсумком)
Темпи зростання (зниження) імпорту товарів
(у % до відповідного періоду попереднього року, наростаючим підсумком)
Однак з країнами ЄС дефіцит зовнішньої торгівлі у першому кварталі зріс на 67,1% (до $944,2 млн) через падіння експорту на 6,4% (до $5,57 млрд) з одночасним збереженням імпорту на рівні $6,52 млрд.
Такий дефіцит у торгівлі спричинено переважно товарами, експорт яких впав на 8,6% – до $4,79 млрд, попри те, що імпорт дещо зріс – на 0,3%, до $5,82 млрд.
Загалом у торгівлі товарами у першому кварталі дефіцит знизився на 29,6% (до $1,06 млрд) завдяки тому, що імпорт впав на 3,4% (до $13,31 млрд). Водночас експорт впав лише на 0,2%, до $12,25 млрд.
У торгівлі послугами традиційний профіцит дещо скоротився – на 2,9%, до $1,45 млрд. Причина скорочення – більш інтенсивне (на 1,8%, до $2,82 млрд) скорочення експорту послуг. Водночас імпорт скоротився на 0,7% – до $1,38 млрд.
Контекст. Негативне сальдо зовнішньоторговельного балансу України в січні – лютому 2020 року скоротилося на $280 млн рік до року — до $571 млн. Експорт товарів і послуг зріс на 2% — до $8,1 млрд, імпорт скоротився на 1,3% — до $8,7 млрд.
У 2019 році дефіцит зовнішньої торгівлі України скоротився на 41,5% – до $3,63 млрд. Причина такого скорочення – сплата «Газпромом» наприкінці року $2,9 млрд «Нафтогазу» за рішенням Стокгольмського арбітражу.
За минулий рік експорт товарів і послуг зріс на 11,2% — до $63,68 млрд, водночас імпорт – лише на 6%, до $67,31 млрд. У торгівлі товарами імпорт зростав випереджаючими темпами – на 6,3%, до $60,78 млрд, експорт – на 5,8%, до $50,06 млрд.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Практичний кейс трьох українських компаній, які працевлаштовують людей з інвалідністю
Угода про надра між Україною та США: перші юридичні висновки та потенційні наслідки
Закон №4337-IX: як нові вимоги до перевізників змінять ринок автоперевезень в Україні