Закон про авіазбір з пасажирів: як зміняться ціни на квитки

В Україні ввели державний збір за пасажирів і вантаж під час авіаперельотів. Відповідний закон №759-IX «Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо вдосконалення механізму справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України» набрав чинності 7 серпня 2020 року.

Ставка державного авіазбору за кожного пасажира на рейсах усередині України складе $0,5, на міжнародних рейсах – $2. Ставка за кожну тонну вантажу на внутрішніх рейсах становитиме $2,5, на міжнародних – $10.

Згідно з текстом закону, державний авіаційний збір стягуватимуть з авіаперевізників.

Авіаційний юрист Андрій Гук у коментарі Avianews повідомив, що міжнародні авіакомпанії, які літають в Україну, вже включають аналог збору в ціну квитка окремим рядком під позначкою UD. Але якщо йдеться про національних перевізників, наприклад МАУ, то квитки можуть подорожчати на $0,5-2. Це може статися через те, що авіакомпанія зараз не враховує цей збір у вартості квитка.

Авіазбір не стягуватимуть у разі перевезення вищих посадових осіб, офіційних делегацій, гуманітарної допомоги, дітей до двох років, пасажирів із сервісними квитками, пасажирів, які здійснюють транзитний переліт. Винятком також є польоти, що пов'язані із забезпеченням проведення робіт з ліквідації наслідків стихійного лиха, та санітарні авіарейси.

Якщо авіакомпанія не сплатить авіазбір протягом 30 днів, то вона не тільки не зможе відкрити новий маршрут, поповнити свій флот літаком, а й потрапити під санкції.

Аналог такого збору вже існує багато років. Але 2015 року МАУ та держава почали обговорювати механізми його оплати. Авіакомпанія вважала, що збір має бути зафіксований на законодавчому рівні, а не визначатися рішенням уряду. Через це МАУ припинила платити збір і почала судитися з урядом.

Авіаційний збір спрямовуватиметься до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.

Контекст. Відповідні зміни Верховна Рада підтримала 13 липня 2020 року. «За» проголосували 256 народних депутатів.

У другому читанні депутати прибрали пільгу для пасажирів бізнес-джетів. У першій версії законопроєкту від оплати збору звільнялися перевезення нерегулярними рейсами менш як 10 пасажирів.

Читати на The Page