У 2010-х роках Музей Ханенків повернув собі дві картини, вкрадені нацистами під час Другої світової війни. Один з творів, який Україна також може повернути, — це диптих «Адам і Єва» Лукаса Кранаха Старшого. Але його історія відрізняється від долі скарбів, що вивозили нацисти. розповідає у статті, яким чином Україна може боротися за свої культурні цінності, що були незаконно вилучені з музеїв за радянських часів.
Коли росіяни грабують українські музеї на захоплених територіях, це цілковито вписується у трьохсотлітню традицію розкрадання культурних цінностей України. У 1920-1930 роках тисячі експонатів забирали з радянських музеїв, зокрема українських. Спеціальна комісія Держторгу відбирала найцінніше, щоб виставити на продаж на європейських аукціонах. Багато заробити на музейному «розпродажі» не вийшло, але унікальні твори були втрачені.
Яскраво ілюструє явище пограбувань музеїв Держторгом доля диптиха «Адам і Єва» німецького художника Лукаса Кранаха Старшого з колекції Музею Ханенків (тоді Музею східного та західного мистецтва). Після продажу на аукціоні в Берліні твір кілька разів змінював власників та врешті опинився у Музею Нортона Саймона у Пасадені, Каліфорнія, США.
«У нас є шанс повернути «Адама і Єву», якщо буде державна програма повернення таких творів», — каже у коментарі для заступниця гендиректорки Музею Ханенків Олена Живкова.
Читайте у статті, що треба зробити Україні, щоб повернути твір у Музей Ханенків.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також