Анонімні ідентифікатори не гарантують анонімність. Завдяки їм компанії пов'язують імена, номери телефонів і адреси користувачів, а дані продають зловмисникам.
Трекери для відстеження дій користувача тільки щодо анонімні: вони фіксують поведінку, але не розкривають особистість. Тим часом, навіть ця часткова анонімність під загрозою. Унікальні рекламні ідентифікатори (MAIDs) система привласнює кожному конкретному пристрою, пише Vice.
Додатки нерідко передають їх третім особам, які згодом можуть зіставити їх з повним ім'ям власника, його фактичною адресою проживання та іншої особистої інформації.
Однією з найбільших баз даних в США володіє інформаційний брокер BIGDBM. За словами гендиректора Бреда Мака, компанія знаходить за ідентифікатором ПІБ, місце розташування і телефон користувача, його електронну пошту, IP-адреса і «інші деталі, на перерахування яких не вистачить і інтерв'ю».
За твердженням BIGDBM, дані отримують з багатьох джерел, в тому числі від інтернет-провайдерів і власників додатків. Компаніям, які хочуть розкрити особистість користувача, залишається лише викупити дані в однієї фірми і надати їх іншій — наприклад, BIGDBM.
«Сьогодні кожен, хто встановив застосунок з рекламою, може втратити анонімність. Особливо сильно ризикують політики і військовослужбовці, співробітники правоохоронних і розвідувальних органів», — говорить Зак Едвардс, дослідник.
Однак інформаційні брокери вважають, що тільки допомагають компаніям створювати портрет користувачів. Одна з них — приватна технологічна компанія FullContact. За словами керівництва, у неї 223 млрд одиниць даних і профілі більш 275 млн дорослих американців.
Відзначимо, що використання ідентифікаторів порушує регламент ЄС щодо захисту даних.
Apple і Google закривають вільний доступ до даних
Оскільки компанії не гарантують повну анонімність даних, в квітні 2021 року Apple зобов'язала розробників запитувати дозвіл у користувачів, перш ніж відстежувати їх дії. Раніше вони отримували доступ до даних за замовчуванням.
Після нововведення відправляти інформацію погодилося лише 4% американців.
Аналогічну міру запровадить і Google. Компанія обіцяє закрити доступ до ідентифікаторів до початку 2022 року.
«Я серйозно переживаю, що персональні дані американців доступні іноземним урядам. Адже ті можуть використовувати їх, щоб підірвати національну безпеку США. Саме тому я запропонував посилити закони про конфіденційність і випустити законопроект, який би заборонив компаніям з недружніх держав купувати ці дані», — говорить Рон Уайден, сенатор штату Орегон.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Маркетолог + підприємець: формула ефективної співпраці, аби збільшити доходи бізнесу х2
Публічний чи приватний інтерес? Статус юридичних осіб у контексті антикорупційного законодавства