Facebook Pixel

Як китайські авто захопили ринок рф після західних санкцій

Китай рекордно збільшив продажі своїх авто до росії, яка стала його найбільшим ринком збуту після того, як західні бренди розірвати зв’язки з москвою через санкції у відповідь на війну в Україні. Про це пише Financial Times.

Як китайські автомобілі заполонили ринок рф після санкцій Заходу

Китай та росія знайшли взаємовигідне рішення для автомобільних ринків обох країн. росія заповнює китайськими авто спустошений внаслідок санкцій ринок, тоді як китайські автовиробники знайшли надійного покупця після того, як ЄС і США ввели високі мита на авто з Китаю.

Зараз на російському ринку можна придбали авто вітчизняного виробництва, такі як «Лада», європейські авто, привезені сірим імпортом, із завищеними цінами, або ж машини з Китаю.

Після початку повномасштабної війни продажі автомобілів європейських, корейських та японських автовиробників, які раніше домінували на автомобільному ринку рф, різко впали або припинилися зовсім. До лютого 2022 року авто цих країн займали 69% усіх продажів у росії. Натепер вони мають ринкову частку у 8,5%, тоді як частка китайських виробників за той самий період зросла з 9% до 57%.

За дев’ять місяців 2024-го росія була найбільшим експортним напрямком для китайських автомобілів, придбавши близько 850 тис. авто. Другий за величиною пункт призначення для Китаю – Мексика, яка імпортувала менше половини цієї кількості.

Quote«Зіркове зростання автомобільного експорту Китаю в останні роки переважно залежить від внесків російського ринку. Зміни в конкуренції на цьому ринку надали китайським автомобільним компаніям широкі можливості продажу та величезні прибутки», – сказав Цуй Дуншу, генеральний секретар Китайської асоціації пасажирських автомобілів (CPCA).

Водночас профспілка російських таксистів поскаржилася на проблеми, з якими зіткнулася галузь після переходу на дешевші моделі китайських автомобілів.

Водії таксі стверджують, що китайські машини часто доводиться списувати після пробігу в 150 тис. км, тоді як авто європейських і корейських виробників служили до 300 тис. км. Щоб отримати запчастини для ремонту, також доводиться довго чекати.

Скільки у рф коштують західні та китайські марки авто

У той час як неофіційні дилери автомобілів все ще везуть знайомі західні бренди в країну через паралельні шляхи імпорту, зависокі ціни на ці автівки обмежують їхню налагоджену клієнтську базу.

У Німеччині водії можуть придбати BMW X5 30d офіційно у компанії за близько $95 тис, тоді як у росії ціни на таку ж модель коливаються від $152 тис. до $203 тис.

Аналогічне авто Exeed VX китайського виробництва коштує у рф близько $56 тис. Його виробник Chery є одним з найбільш популярних за продажами, поряд з Great Wall Motor і Geely.

Нагадаємо, Європейська комісія вводить мита до 35% на електромобілі з Китаю на наступні п’ять років. До цього розслідування ЄС виявило, що Китай отримує вигоду від несправедливого субсидування, яке економічно загрожує виробникам у союзі.

Подякувати 🎉