Власник Миколаївського суднобудівного заводу «Океан» Василь Капацина вважає незаконним арешт майна підприємства на вимогу прокуратури та підозрює, що ініціатором такого рішення були ексвласники заводу.
Капацина звернувся до генпрокурора Руслана Рябошапки, щоб його негайно допитали. Він обіцяє залишитися в Києві в очікуванні виклику, передає «Інтерфакс-Україна».
«Якщо ситуація не зміниться протягом найближчих днів, у заводу не буде майбутнього», — сказав Капацина.
Він також підкреслив, що досі не бачив тексту судового рішення про арешт майнового комплексу заводу за клопотанням Офісу генерального прокурора. Однак припускає, що арешт накладено на сухий та плавучий доки, на корпуси та лінії, на цехи та обладнання – на всю виробничу частину заводу.

Капацина повідомив, що досі тривають спроби визнати торги з продажу заводу недійсними, щоб повернути його попередньому власнику — Ігорю Ігнатову.
«Громадянин України Ігор Ігнатов представляє інтереси Юсуфова [колишній член ради директорів російського «Газпрому» Ігор Юсуфов — ред.], і я готовий дати свідчення в центральному офісі СБУ. Ба більше, я про це говорив після купівлі заводу: Ігнатов працює на Федеральну службу безпеки Росії», — стверджує Капацина.
Він назвав арешт заводу «Океан» частиною російської спецоперації, мета якої – перешкодити відновленню суднобудування в Україні, у зв'язку з чим звернувся до президента.
Контекст. Печерський суд 14 січня заарештував майно Миколаївського суднобудівного заводу «Океан» через доведення його до банкрутства. Мета арешту – вберегти стратегічне для держави підприємство від нових спроб незаконного відчуження. Це рішення суд ухвалив за клопотанням Генпрокуратури.
З 2012 року, згідно з даними видання «Укррудпром», Вадим Новинський намагався взяти Миколаївський завод «Океан» під контроль. Увесь цей час підприємство перебувало на межі банкрутства.
У 2018 році його продали за понад 122 млн грн зі стартовою ціною 1,8 млрд грн. Після цього формальним власником заводу став Ігор Волошин, племінник колишнього начальника Миколаївського морського торговельного порту Василя Капацини, який зараз реально володіє підприємством. Його називають також давнім партнером Новинського за проєктом порту «Очаків».
Госпсуд Миколаївської області у 2013 році визнав банкрутом завод «Океан» за клопотанням компанії «Консалтинг-Гамма», яку пов'язують із власником «Смарт-груп» україно-російським олігархом Вадимом Новинським.
Белізька компанія Belmont Industries і кіпрська Poizanter Holdings заявляють, що в 2010 році вклали 60 млн інвестицій в завод «Океан». Також вони повідомляють про незаконне доведення підприємства до банкрутства з використанням корупційних зв'язків, унаслідок чого іноземні інвестори втратили права.
Своїм супротивником компанії називають Капацину, аукціон з продажу заводу вважають «штучним».
«Державі завдано збитків на суму 103 млн грн, іноземним інвесторам – у розмірі $60 млн. Обладнання заводу знищується, земельні ділянки розділено на три частини. За надуманих підстав майно заводу передано в іпотеку офшорній компанії за $15 млн», – йдеться в заяві компаній.
Миколаївський суднобудівний завод «Океан» спеціалізується на виробництві та ремонті контейнеровозів, танкерів, буксирів, барж водотоннажністю до 350 тис. тонн. Завод володіє найбільшим в Європі сухим доком, технологічними лініями з будівництва великотоннажних суден, а також водною акваторією площею 42 га.