Американська авіакомпанія United Airlines 27 листопада почала виконувати чартерні рейси в рамках «першого масового повітряного перевезення вакцини», повідомила The Wall Street Journal.
Перевезення організувала компанія Pfizer, яка готується до того, що медичні регулятори США й інших країн дозволять застосування її вакцини «в надзвичайній ситуації».
Pfizer розширила складські приміщення на розподільних майданчиках в Плезант-Прері (США) і Карлсруе (Німеччина). Перевозиться і зберігається вакцина в спеціальних боксах, всередині яких підтримується температура близько мінус 70-ти градусів за Цельсієм.
Авіаційний регулятор США вже дозволив United Airlines провозити на борту літаків в п'ять разів більше сухого льоду, ніж зазвичай дозволено.
Повідомляється, що інші вантажні та пасажирські авіакомпанії також почали підготовку до поставок вакцин.
Вакцини для Європи будуть вироблятися на об'єктах, що належать BioNTech — німецькому партнеру Pfizer, а також на виробничому підприємстві Pfizer в Бельгії.
У США вона буде вироблятися в Мічигані, на заводі в місті Каламазу (на фото). Це найбільше виробниче підприємство Pfizer, що займає площу майже в чотири квадратних кілометри.
Виробничий процес буде починатися з виробництва сировини в Сент-Луїсі, штат Міссурі. Потім лікарська речовина буде очищена в Андовере, штат Меріленд. У Каламазу її з'єднають з іншою сировиною. Там же на лінії асептичного розливу вакцина буде розлита у флакони і упакована.
Альберт Бурла, виконавчий директор Pfizer, сказав, що компанія почала закладати основ для свого ланцюжка поставок в березні, коли приступила до розробки вакцини.
Компанія планує використовувати в середньому 20 рейсів в день на літаках авіакомпаній United, FedEx і DHL. Вони доставлять вакцину як можна ближче до центрів вакцинації.
Сховище вакцини компанії Pfizer в Каламазу
Контекст. Згідно з попередніми прогнозами, ціна курсу з двох доз вакцини Pfizer і BioNTech буде на рівні $40.