СБУ повідомила «Запорізьку АЕС» про термінове укомплектування енергоблока №2 запчастинами для ремонту, які вона має купити у «прокладок».
Про це начальник управління Служби безпеки в Запорізькій області Олександр Хілько написав у листі директору АЕС Олександру Остаповцю, який є у розпорядженні сайту «Наші гроші».
За даними СБУ, цьогорічний плановий ремонт блоку включає ремонт трьох резервних дизель-електричних станцій. Але їх неможливо відремонтувати через нестачу необхідних деталей, які мають бути замінені. Також на ЗАЕС відсутні незнижувальний та оперативний запас гумовотехнічних виробів до дизелів, які від часів СРСР використовуються як резервна електростанція на випадок раптового знеструмлення АЕС.
У зв’язку з цим Служба попередила, що у разі непроведення ремонту дизелів Держінспекція ядерного регулювання може заборонити пуск блоку №2.
Згідно з даними майданчика ProZorro, у березні «Енергоатом» оголосив тендер щодо продажу запчастин до дизелів на суму 37,2 млн грн. Тендерну документацію кілька разів змінювали, зокрема збільшили кількість запчастин та розділили гумовотехнічні вироби на два лоти. Але новий лот щодо гумовотехнічних виробів на 567 тис грн скасували через нестачу учасників, а інші три лоти знаходяться на етапі прекваліфікації.
За поставку гумовотехнічних виробів майже на 1,1 млн грн будуть змагатися «Комета-СДЕ» і Виробничо-комерційне підприємство «Промторг», а за поставку самих запчастин на 35,6 млн грн — латвійська компанія Raido Trading та литовська Nordetanolis. Саме вони продають «Енергоатому» запчастини, які поставляються із самої Росії або через хорватську компанію Adriadiesel d.d. за завищеними у кілька разів цінами.
Із латвійською компанією пов’язаний «Інтерарм Інвест», який погодив в Держінспекції ядерного регулювання технічні умови на вищезазначені дизелі. Потім компанія продала техумови російській Машиностроительной корпорации «Дизель-Энерго». Це зробили без необхідного погодження в «Енергоатомі», щоб не дозволити останньому налагодити виробництво запчастин до цих дизелів в Україні.