На кордонах України знову вишикувалися черги з вантажівок: яка причина

На кордонах України знов вишикувались черги з вантажівок: яка причина. Фото: УНІАН

У пік найбільшого товарообігу між Україною та ЄС на українських кордонах утворилися черги з вантажівок через ремонти пунктів пропуску. Час очікування стартує від 5 днів і може тривати аж до 15.

Про це розповів у своїй статті для Forbes Ukraine операційний директор групи логістичних компаній ZAMMLER Олександр Кирилюк.

Де на кордонах України найбільші черги

За його словами, найбільш завантажені ПП на кордоні з Польщею. Так, за даними електронної системи «єЧерга», на кожному стоять від 600 до понад 2000 машин. Окрім цього, щоб вивезти будь-які продукти тваринного і рослинного походження, доведеться стояти в окремій черзі майже 2 тижні.

На кордоні зі Словаччиною та Угорщиною вантажівки очікують по 5-7 днів. Дещо краща ситуація лише на румунському кордоні, там доведеться стояти у черзі до 4 днів.

Черги на кордонах України станом на 7 жовтня 2024

Яка причина черг на кордонах України

Кирилюк зазначив, що причиною таких черг на виїзд з України став не лише сезон, коли більше автівок їдуть у рейси, а й ремонти, які розпочались ледь не одночасно на всіх ПП. Він також додав, що майже на всіх пунктах пропуску встановлюють нові ваги, змінюють автопокриття, фарбують навіси, що дуже обмежує рух.

За його словами, ситуацію ускладнюють і збої у системі митниці, які відбуваються здебільшого з польського боку. Ці технічні проблеми можуть тривати від 8 годин до доби.

Які наслідки можуть мати черги на українських кордонах

Олександр Кирилюк розповів, що черги на кордоні вже призводять до підвищення цін на вантажні перевезення.

«Лише за останній тиждень ціна перевезень з Польщі в Україну зросла на 10–15% і буде зростати далі. Якщо ситуація не зміниться, до кінця жовтня вантажівки стоятимуть у чергах по два-три тижні. А ціна на вантажні перевезення зросте принаймні вдвічі», — повідомив операційний директор ZAMMLER.

Окрім цього, черги призводять до:

  • розривів ланцюгів постачання;
  • втрати контрактів;
  • втрати ринків.

У довгостроковій перспективі це також спричиняє репутаційні втрати для України.

Кирилюк вважає, що 2-3 тижні очікування на експорт з України — це критичний час для багатьох сфер, оскільки деякі компанії просто не можуть собі дозволити чекати стільки, бо втратять клієнтів. У зв’язку з цим український бізнес навіть змушений переносити виробництво в країни Європейського Союзу, щоб виконувати зобов’язання перед отримувачами.

Операційний директор ZAMMLER зазначив, що ще до повномасштабної війни з рф українські логісти працювали в умовах низької пропускної спроможності ПП. Однак у 2022 році ситуація стала критичною, оскільки закрили небо, а також стали неможливими морські доставки. Тому для вантажних перевезень залишився лише автотранспорт.

За словами Кирилюка, ця проблема вимагає системних рішень, зокрема втілення масштабних інфраструктурних проєктів — будівництва нових пунктів пропуску та розширення вже наявних.

Читати на The Page