Авіакомпанія Ryanair готується до цінової війни, яку вона чекає виграти, як тільки будуть зняті обмеження через коронавірус і пасажири повернуться на туристичні напрямки, сказав агентству Reuters виконавчий директор компанії Майкл О'Лірі.
Він передбачив швидке пожвавлення трафіку на тлі масового зниження тарифів, до якого будуть змушені приєднатися і традиційні авіакомпанії.
Це «бичачий» прогноз керівника Ryanair суперечить думкам більшості його колег і аналітиків, які говорять про повернення до трафіку 2019 року тільки в 2023-2024 роках. Виробники літаків і IATA також попереджають про повільне відновлення після пандемії.

О'Лірі припускає, що в Європі літаки будуть залишатися на землі до «обмеженого» відновлення польотів в червні. Після цього відродження внутрішньоєвропейських подорожей буде стимулюватися великими знижками на період «гарячих» канікул в липні-серпні.
«Багато людей в Європі були замкнені в квартирах, – сказав він. – Вони захочуть піти у відпустку до того, як діти підуть в школу, якщо зможуть зробити це у розумної безпеці».
Ryanair підтримує антікоронавірусние заходи, включаючи маски і перевірку температури у пасажирів і членів екіпажу, але вона проти закликів до польотів літаків на третину порожніми.
Недорога модель і надійний баланс дозволяють Ryanair краще підготуватися до зниження тарифів, які навряд чи покращаться до наступного року.
«Будь-то 9,99, 4,99, 1,99 євро або 99 центів за місце, нам майже все одно. Наше головне завдання в короткостроковій перспективі не заробляти гроші, а повернути пілотів і бортпровідників до роботи, підняти літаки в повітря", – сказав О'Лірі.
Ryanair вважає, що 2021 рік має шанси бути вдалим з точки зору прибутку. Тарифи впадуть, однак ціни на паливо також будуть нижче, а аеропорти будуть знижувати збори, щоб стимулювати зростання трафіку.
Є надія і не те, що велика частина пасажирів поспішить компенсувати зірвані плани попереднього року, тому літати стануть частіше.
О'Лірі також сказав, що планує зберегти всі існуючі замовлення на літаки Boeing 737 MAX і навіть не виключив можливість збільшення обсягу замовлення. Тим самим він може повторити практику Ryanair купувати, коли попит і ціни низькі.
Перший з 135 замовлених літаків MAX Ryanair розраховує отримати в кінці 2020-го або на початку 2021 року.
Контекст. Виручка авіакомпаній через кризу, пов'язану з COVID-19, в 2020 році знизиться на 55% або $314 млрд в порівнянні з показником 2019 року. Про це йдеться в оновленому прогнозі Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA). Причиною погіршення прогнозу стало те, що були введені більш суворі обмеження на польоти, і криза сильніше охопила регіони Африки та Латинської Америки. Глава IATA Олександр де Жюньяк вважає малоймовірним швидке відновлення галузі до колишніх показників і прогнозує, що воно буде поступовим.